Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠολλάτου, Ελιζάναel
dc.creatorΜακρή, Αναστασίαel
dc.date.accessioned2015-01-05T21:45:28Z
dc.date.available2015-01-05T21:45:28Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.other5090
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/1542en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.2520
dc.descriptionΠαρατηρήσεις έκδοσης: σχισμένη (13) σελίδα.el
dc.description.abstractΗ δημιουργικότητα αποτελεί ένα ποιοτικό χαρακτηριστικό της ανθρώπινης νόησης. Ο Torrance (in Sternberg, 1988) υποστήριξε ότι η δημιουργικότητα είναι σχεδόν άπειρη επειδή περιλαμβάνει κάθε αίσθηση και ίσως και την υπέρ-αίσθηση. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η μελέτη των ψυχομετρικών χαρακτηριστικών του τεστ Thinking Creatively in Action and Movement (TCAM) του Torrance (1981) σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Ειδικότερα μελετήθηκε η αξιοπιστία του προαναφερόμενου μεταφρασμένου στα ελληνικά οργάνου αξιολόγησης, η δομική εγκυρότητα και η εγκυρότητα περιεχομένου μετά από σύγκρισή του με το τεστ αποκλίνουσας κίνησης (Clcland & Gallahue, 1993). Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 115 (Ν=Τ15) παιδιά προσχολικής ηλικίας προερχόμενα από 5 νηπιαγωγεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Το τεστ αποτελούνταν από 4 δραστηριότητες στις οποίες αξιολογούνταν η ευχέρεια, η πρωτοτυπία και η φαντασία. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε τρεις φάσεις: 1η και 2η φάση (μέτρηση και επαναμέτρηση) για το TCAM και 3η φάση, κατά την οποία δόθηκε το τεστ αποκλίνουσας κίνησης DMA (Cleland & Gallahue, 1993). Η κάθε φάση της έρευνας, διήρκεσε περίπου 10 ημέρες, ενώ το διάλειμμα μεταξύ των δύο μετρήσεων κράτησε 2 εβδομάδες. Η εσωτερική συνοχή για την ευχέρεια και την πρωτοτυπία του τεστ TCAM αξιολογήθηκε στην μέτρηση και στην επαναμέτρηση. Η χρονική σταθερότητα του TCAM αξιολογήθηκε με την χρήση του intra-class συντελεστή συσχέτισης (ICC). Για τον έλεγχο πιθανών διαφορών μεταξύ μέτρησης και επαναμέτρησης χρησιμοποιήθηκαν paired simple t-tests. Η ανάλυση κανονικής συσχέτισης επιλέχθηκε για την μελέτη της πολυμεταβλητής σχέσης μεταξύ του TCAM και του DMA. Συμπερασματικά, τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας υποστηρίζουν τα ψυχομετρικά χαρακτηριστικά του TCAM για παιδιά προσχολικής ηλικίας.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΨΥΧΟΜΕΤΡΙΑel
dc.subject.otherΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ -- ΤΕΣΤel
dc.subject.otherΠΑΙΔΙΑ -- ΨΥΧΟΛΟΓΙΑel
dc.titleΜελέτη των ψυχομετρικών χαρακτηριστικών του τεστ του Torrance : thinking creatively in action and movementel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International