Συμπεριφορά επισκεπτών χειμερινών τουριστικών προορισμών
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Μελιγδής, ΑνδρέαςΌνομα Επιβλέποντος
Κουθούρης, Χαρίλαος
Ημερομηνία
2006Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Η παρούσα εργασία διαπραγματεύεται τις έννοιες α) προσκόλληση σε ένα
προορισμό β) ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών από έναν τουριστικό προορισμό, και
γ) διάθεση αφοσίωσης των επισκεπτών στο συγκεκριμένο προορισμό. Σκοπός της
έρευνας ήταν η διερεύνηση α)του βαθμού συσχέτισης των ανωτέρω τριών εννοιών και
β)η διερεύνηση της αλλαγής της αντίληψης των επισκεπτών στις ξεχωριστά ανωτέρω
έννοιες, ανάλογα με την διαφορετική συχνότητα επίσκεψης.Το δείγμα της έρευνας
αποτέλεσαν 264 συμμετέχοντες στα χιονοδρομικά σπορ (Ν = 264) του χιονοδρομικού
κέντρου των Καλαβρύτων. Για την καταγραφή της «προσκόλλησης»
χρησιμοποιήθηκαν οι δύο υποκλίμακες α) ταυτοποίησης με τον προορισμό,
β)εξάρτησης από τον προορισμό του ερωτηματολογίου των Kyle, G., Graefe, A.,
Manning, R., και Bacon, J (2004). Αντίστοιχα η καταγραφή της ποιότητας των
παρεχόμενων στο χιονοδρομικό υπηρεσιών έγινε με την κλίμακα των Brandy και
Cronin (2001). Η καταγραφή της αφοσίωσης των πελατών στον προορισμό, έγινε με
την κλίμακα των Pritchard, Havitz, και Howard (1999). Τα αποτελέσματα της ανάλυσης
συσχέτισης έδειξαν, οτι υπήρξε σημαντική συσχέτιση μεταξύ των τριών μεταβλητών
(r2=.65, ρ<.01).Τα αποτελέσματα της ανάλυσης διακύμανσης (ANOVA) έδειξαν οτι
υπήρξε σημαντική στατιστική διαφορά ανάμεσα στις ομάδες των χιονοδρόμων με
διαφορετική συχνότητα συμμετοχής και α) την έννοια «ταυτοποίηση» με τον
προορισμό (F(2,6i) = 28.3 , ρ< .001), β) «την εξάρτηση» από τον προορισμό (F (2,61) =
7.16 , ρ< .001) γ) της αντίληψης για την ποιότητα των υπηρεσιών, (F (2,6μ = 18.1 , ρ<
.001) και δ) της αφοσίωσης των επισκεπτών (F (2,6ΐ)= 11.1 , ρ< .001).
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.