Πραγματεία για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας στην Ελλάδα στα πλαίσια της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης με έμφαση στην περίπτωση των Ρομ

Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Κατσικά, ΙουλίαΌνομα Επιβλέποντος
Τσοκαλίδου, Πετρούλα
Ημερομηνία
2006Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Ο βασικός στόχος του πονήματος αυτού είναι η εξέταση της θεσμοθετημένης
διδασκαλίας των ελληνικών στους Ρομ που ζουν στον ελλαδικό χώρο και η
διατύπωση προτάσεων για σχετικό διδακτικό υλικό που να λαμβάνει υπ’ όψη τις
ιδιαιτερότητες της μητρικής τους γλώσσας, της ρομανί -ως γλώσσα σε επαφή με τα
ελληνικά- καθώς και τις βασικές αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Πριν όμως
φτάσουμε στο βασικό στόχο, ως επιμέρους στόχοι τίθενται η αποτύπωση της
πραγματικότητας της διδασκαλίας των ελληνικών ως δεύτερης γλώσσας στις
υπάρχουσες γηγενείς γλωσσικές μειονότητες του ελλαδικού χώρου και η ανάλυση
σχετικών θεωρητικών και διδακτικών αρχών.
Η εργασία, που είναι καρπός ευαισθητοποίησης, βιβλιογραφικής μελέτης και μελέτης
πεδίου, απευθύνεται σε διδάσκοντες τα Νέα Ελληνικά σε Τσιγγάνους-Ρομ ή σε άλλη
μειονοτική ομάδα στα πλαίσια της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, σε γλωσσολόγους,
παιδαγωγούς ή άλλους ειδικούς επιστήμονες, φοιτητές γλωσσολογίας ή παιδαγωγικής,
αλλά και σε οποιονδήποτε άλλο έχει σχετικό επιστημονικό, ακαδημαϊκό ή γενικό
ενδιαφέρον.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.