Διαθεματικότητα - διεπιστημονικότητα και λογοτεχνία : διδάσκοντας μαθηματικά μέσα από λογοτεχνικά κείμενα

Voir/ Ouvrir
Auteur
Νταβλαμάνου, ΕλένηSupervisor name
Λαλαγιάννη, Βασιλική
Τριανταφυλλίδης, Τριαντάφυλλος Α.
Date
2006Language
el
Description
Παρατηρήσεις έκδοσης: α) λείπουν οι σελίδες 82, 86, 98 από το φυσικό τεκμήριο. β) παρόραμα στη σελιδαρίθμηση.
Access
free
Résumé
Σκοπό της συγκεκριμένης εργασίας αποτελεί η εξερεύνηση της σχέσης των μαθηματικών με τη δημιουργική ανάγνωση, την αφήγηση και τον πολιτισμό στα
πλαίσια της εκπαίδευσης, της λογοτεχνίας και των τεχνών. Πιο συγκεκριμένα, στόχος
της συγκεκριμένης παρέμβασης είναι η διερεύνηση της διδακτικής αξιοποίησης της
λογοτεχνίας στο μάθημα των μαθηματικών. Η αξιοποίηση αυτή μεταφράζεται στη
διδασκαλία συγκεκριμένων εννοιών με τη βοήθεια κατάλληλων λογοτεχνικών
κειμένων καθώς και στη μόρφωση στάσεων και αντιλήψεων για τα μαθηματικά ως
σχολικό αντικείμενο.
Στα κεφάλαια που θα ακολουθήσουν, θα γίνει μια εκτενής αναφορά στις
έννοιες της διαθεματικότητας και της διεπιστημονικότητας, καθώς επίσης και στη
θέση που κατέχουν η λογοτεχνία και τα μαθηματικά στο αναλυτικό πρόγραμμα.
Επιπλέον, θα περιγράφουν συγκεκριμένες οργανωμένες διδασκαλίες σε δημοτικό
σχολείο της πόλης του Βόλου και παράλληλα θα παρατεθούν τα φυλλάδια εργασίας
και τα συμπεράσματα της συγκεκριμένης έρευνας για την αποτελεσματικότητα της
διδασκαλίας των μαθηματικών μέσα από κείμενα παιδικής λογοτεχνίας.
Η ολοκλήρωση της παρούσας εργασίας θα γίνει αφορμή να «γεννηθούν»
πολλά και ενδιαφέροντα ερωτήματα στους/στις αναγνώστες/τριες, που θα δώσουν το
έναυσμα για περαιτέρω έρευνα, σχετικά με την αποιελεσματικότητα της
διαθεματικότητας και την ορθότητα της «μύησης των παιδιών» στον επιστημονικό
χώρο των μαθηματικών μέσα από τους «μαγεμένους δρόμους» της λογοτεχνίας.
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.