Η συμβολή των Τ.Π.Ε. στη διαμορφωτική αξιολόγηση του σχολείου ως προς το άυλο κεφάλαιό του
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Μπαξεβανίδου, ΑνατολήΌνομα Επιβλέποντος
Κόλλιας, Βασίλειος
Χανιωτάκης, Νικόλαος
Ημερομηνία
2007Γλώσσα
el
Σημειώσεις
Παρατηρήσεις έκδοσης: κακέκτυπες σελίδες.
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Μια ματιά στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα, μάς φέρνει μπροστά
στην προσπάθεια διαμόρφωσης ενός συστήματος αξιολόγησης τόσο του
εκπαιδευτικού, του μαθητή όσο και της σχολικής μονάδας. Παράλληλα η «εισβολή»
και εγκαθίδρυση των Τ.Π.Ε στη σχολική πραγματικότητα, αποτελεί μια καινοτομία
και συγχρόνως πρόκληση.
Στην έρευνά μου, παρουσιάζω
Α. Τη θέση της αξιολόγησης και ιδιαίτερα της εσωτερικής διαμορφωτικής
αξιολόγησης της σχολικής μονάδας α) σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία και τη
δράση οργάνων που ορίζονται από αυτή και β) στο πλαίσιο της θεωρίας του
αποτελεσματικού σχολείου.
Β. Τις βασικές σχολές της θεωρίας του άυλου κεφαλαίου γενικότερα για τους
οργανισμούς και ειδικότερα για το σχολείο. Το άυλο κεφάλαιο ορίζεται σαν εκείνο το
μέρος της σχολικής μονάδας, που δεν μπορεί να προσδιοριστεί εύκολα, που δεν είναι
διακριτό και γι’αυτό είναι δύσκολο και να μετρηθεί, να αξιολογηθεί. Αναφέρομαι
ειδικότερα στο πέρασμα από την άδηλη γνώση στην έκδηλη και επιχειρηματολογώ
για την σημασία της ένταξης νέων δεικτών ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου.
Γ. Tους τρόπους με τους οποίους οι Τ.Π.Ε συμβάλλουν στην διαμορφωτική
αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία και προτείνω
νέους τρόπους χρήσης τους για τον ίδιο σκοπό.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.