Οι απόψεις των διευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη χρήση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών (ΤΠΕ) στο σχολείο : ποιοτική ανάλυση κατά τη μεθοδολογία των Strauss και Corbin
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Παπαθανασίου, ΕυαγγελίαΌνομα Επιβλέποντος
Κόλλιας, Βασίλειος
Σαΐτη, Άννα
Ημερομηνία
2007Γλώσσα
el
Λέξη-κλειδί
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Αν και οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) είναι
πλέον, ευρέως, διαθέσιμες στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, φαίνεται ότι
δεν έχουν ενσωματωθεί όσο αναμενόταν στη διδακτική και μαθησιακή πρακτική. Ένας
ισχυρός παράγοντας που συντελεί στην κατάσταση αυτή, στον οποίο, όμως, δεν έχει
δοθεί η δέουσα προσοχή, είναι ο ρόλος του διευθυντή της σχολικής μονάδας. Σκοπός,
λοιπόν, της παρούσας εργασίας, είναι η ποιοτική διερεύνηση των απόψεων και των
αντιλήψεων των διευθυντών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη χρήση και την
αξιοποίηση των ΤΠΕ στο σχολείο.
Για τη μεθοδολογική προσέγγιση του ερευνητικού προβλήματος και την
ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της θεμελιωμένης θεωρίας κατά
Strauss και Corbin. Το δείγμα αποτέλεσαν δώδεκα διευθυντές, διαφόρων τύπων,
σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Μαγνησίας. Ως εργαλείο
συλλογής των δεδομένων, χρησιμοποιήθηκε η ποιοτική συνέντευξη και πιο
συγκεκριμένα η μορφή της ημιδομημένης συνέντευξης.
Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψαν επτά κατηγορίες σχετικά με τις
απόψεις των διευθυντών για τις ΤΠΕ στο σχολείο. Σύμφωνα με αυτές, οι διευθυντές αν
και αναγνωρίζουν την ανάγκη για τεχνολογικό αλφαβητισμό όλων των μελών της
σχολικής μονάδας και τη χρησιμότητα των ΤΠΕ στη διοίκηση του σχολείου, δε
φαίνεται να αντιλαμβάνονται το νέο μαθησιακό-παιδαγωγικό περιβάλλον που
δημιουργείται με τη χρήση των ΤΠΕ. Επίσης, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι
διευθυντές θεωρούν σημαντικό το ρόλο τους για την ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην
εκπαιδευτική διαδικασία, κυρίως ως προς την παρακίνηση του διδακτικού προσωπικού,
παρόλο που εκφράζουν «αδυναμία» στην προσπάθεια ανανέωσης και αλλαγής της
γενικότερης κουλτούρας του σχολείου.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.