Διερεύνηση των ιδεών των μαθητών λυκείου σε σχέση με τα κύματα : μια διδακτική παρέμβαση με χρήση ΤΠΕ

Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Ζάρρας, ΔήμοςΌνομα Επιβλέποντος
Σολομωνίδου, Χριστίνα
Ημερομηνία
2006Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Αυτή η εργασία διερευνά τις επιπτώσεις της χρήσης Τεχνολογιών Πληροφορικής και
Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στη διδασκαλία των φυσικών εννοιών. Το ενδιαφέρον εστιάζεται στην
κατανόηση της έννοιας του κύματος, στη διάδοση των κυμάτων (ηχητικών και μηχανικών),
στη μέτρηση - σχεδίαση των κυμάτων και στη διαμόρφωση των κυμάνσεων. Θεωρούμε ότι η
μοντελοποίηση και η προσομοίωση των φαινομένων μέσω του υπολογιστή βοηθούν στην
κατανόηση των εννοιών από τους μαθητές/ριες. Στην έρευνα συμμετείχαν μαθητές/ριες 16-
17 ετών δύο σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε ήταν ένα
pre test για την ανίχνευση των αρχικών ιδεών και ένα post test που ακολούθησε τη διδακτική
παρέμβαση με χρήση υπολογιστή. Οι μαθητές/ριες έκαναν δραστηριότητες χρησιμοποιώντας
λογισμικό ανοιχτού τύπου, ενώ είδαν προσομοιώσεις και μοντελοποιήσεις των φυσικών
φαινομένων μέσω του υπολογιστή. Τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Οι
μαθητές/ριες έδειξαν να αντιλαμβάνονται τις έννοιες που μας ενδιέφεραν, ενώ δήλωσαν
ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από το νέο περιβάλλον διδασκαλίας. Η έρευνα αυτή θα έχει
ιδιαίτερο ενδιαφέρον εάν πραγματοποιηθεί σε μεγαλύτερο αριθμό μαθητών/ριών, σε
διαφορετικά αντικείμενα και με μεγαλύτερη χρονική διάρκεια.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.