Αρμοδιότητες και λήψη αποφάσεων των διευθυντών της Διεύθυνσης εκπαίδευσης και των προϊσταμένων των γραφείων της Διεύθυνσης εκπαίδευσης

Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Μπάκα, ΕυγενίαΌνομα Επιβλέποντος
Λαζαρίδου, Αγγελική
Ημερομηνία
2011Γλώσσα
el
Σημειώσεις
Παρατηρήσεις έκδοσης: κακέκτυπες σελίδες.
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ένας έντονος προβληματισμός
σχετικά με τη διοικητική αποκέντρωση του ελληνικού εκπαιδευτικού
συστήματος. Σ’ αυτό το περιβάλλον, είναι αναγκαίο λοιπόν η ανάπτυξη και
άσκηση από τα στελέχη της εκπαίδευσης εκπαιδευτικής πολιτικής, η οποία
θα εναρμονίζεται με τις εκπαιδευτικές, κοινωνικές, γεωγραφικές ιδιαιτερότητες
της περιφέρειας τους.
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται ένα επίκαιρο ζήτημα τηςΔιοίκησης
της Εκπαίδευσης, το ρόλο των στελεχών της εκπαίδευσης σε επίπεδο νομού,
ως φορείς διαμόρφωσης εσωτερικής πολιτικής. Επιχειρεί να διερευνήσει ένα
ζήτημα που ελάχιστα έχει μελετηθεί στην Ελλάδα, ενώ ταυτόχρονα φιλοδοξεί
να αποτελέσει το έναυσμα και να συμβάλει σε περαιτέρω ερευνητικές
προσπάθειες και προσεγγίσεις.
Η διπλωματική εργασία αποτελείται από το θεωρητικό και εμπειρικό
μέρος. Στο θεωρητικό γίνεται παρουσίαση βασικών όρων, θεσμών και
θεωριών που σχετίζονται με την οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης.
Δίνεται το εννοιολογικό πλαίσιο της διοίκησης της εκπαίδευσης σε επίπεδο
νομού, γίνεται αναφορά στους διευθυντές εκπαίδευσης και στους
προϊσταμένους γραφείων εκπαίδευσης , στα καθήκοντα τους και τις
αρμοδιότητες καθώς και στη διαδικασία λήψης και εκτέλεσης των εκπαιδευτικών αποφάσεων και τέλος, στο ρόλο τους ως φορείς διαμόρφωσης
και άσκησης εκπαιδευτικής πολιτικής.
Στο εμπειρικό μέρος της εργασίας παρατίθεται η ποιοτική έρευνα που
πραγματοποιήθηκε με την τεχνική της ημιδομημένης διεξοδικής συνέντευξης.
Παρατίθενται οι απόψεις των ίδιων των στελεχών εκπαίδευσης σε επίπεδο
νομού για το εκπαιδευτικό μας σύστημα, για τη λειτουργία τους μέσα στο
πλαίσιο αυτού, για το ρόλο τους στη διαμόρφωση και άσκηση εσωτερικής
εκπαιδευτικής πολιτικής, για το βαθμό συνεργασίας των οργάνων
εκπαιδευτικής διοίκησης και τέλος, οι προτάσεις τους για τη βελτίωση και
αναβάθμιση του ρόλου τους.
Τα συμπεράσματα και οι γενικές διαπιστώσεις της έρευνας
παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, γιατί προκύπτουν μέσα από τις
αντιλήψεις και τις εμπειρίες των ίδιων των στελεχών εκπαίδευσης σε επίπεδο
νομού, οι οποίοι με το έργο τους διαμορφώνουν και επηρεάζουν την ελληνική
εκπαιδευτική πραγματικότητα.
Η έλλειψη ουσιαστικής επικοινωνίας των στελεχών εκπαίδευσης σε
επίπεδο νομού με την κεντρική διοίκηση που διαπιστώνεται για θέματα
οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης, η μη αξιοποίηση των
δυνατοτήτων που έχουν τα στελέχη της εκπαίδευσης , η έλλειψη
πρωτοβουλιών , η ανάγκη για συνεχή επιμόρφωση και σταδιακή
αποκέντρωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος με ανάλογη εκχώρηση
αρμοδιοτήτων στα όργανα διοίκησης της εκπαίδευσης σε επίπεδο νομού ,
αποτελούν κάποιες από τις διαπιστώσεις και εκτιμήσεις που προέκυψαν μέσα
από την έρευνα.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.