Κυκλοφοριακές και οικονομικές επιπτώσεις διέλευσης επικίνδυνων φορτίων από σήραγγες
Συγγραφέας
Σανίδας, Ιωάννης Δ.Όνομα Επιβλέποντος
Ναθαναήλ, Ευτυχία
Ημερομηνία
2010Γλώσσα
el
Σημειώσεις
Σημείωση: διατίθεται συμπληρωματικό υλικό σε ξεχωριστό αρχείο.
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Το παρόν τεύχος εκπονήθηκε στα πλαίσια Διπλωματικής Εργασίας, που
φέρει τον τίτλο «Κυκλοφοριακές & Οικονομικές Επιπτώσεις Διέλευσης
Επικίνδυνων Φορτίων Από Σήραγγες», στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών της
Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Οποιαδήποτε έρευνα που οδηγεί σε βελτίωση της οδικής ασφάλειας, στην
αποδοτικότητα του συστήματος μεταφορών και των άλλων υπηρεσιών που
σχετίζονται με ένα σύστημα μεταφορών, είναι σίγουρο πως θα προσφέρει οφέλη
και στον τομέα της μεταφοράς επικίνδυνων φορτίων.
Η εστίαση της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι στην περιγραφή της
μεταφοράς επικίνδυνων υλικών και ειδικότερα υγρών καυσίμων(προϊόντα εδάφους
όπως βενζίνη, πετρέλαιο, αεροπορικά καύσιμα), στο σχεδίασμά και στη διαχείριση
της μεταφοράς τους διαμέσου των σηράγγων της Αττικής Οδού με επικέντρωση στο
σχεδίασμά της μεταφοράς υγρών καυσίμων στις σήραγγες της Αττικής Οδού και στις
προτεινόμενες εναλλακτικές διαδρομές για την αποφυγή των τμημάτων του
αυτοκινητοδρόμου που περιλαμβάνουν σήραγγες, εφόσον αυτές αυξάνουν το
κίνδυνο της μεταφοράς των επικίνδυνων φορτίων σε σχέση με τις εναλλακτικές
διαδρομές.
Λόγω του εκπαιδευτικού χαρακτήρα που αποδίδεται στην παρούσα
εργασία, κατά τη σύνταξή της ως εγχειριδίου, έγινε προσπάθεια να αναλυθούν με
σαφήνεια και πληρότητα όλα τα επιμέρους στοιχεία που συλλέχθηκαν από τη
σχετική βιβλιογραφία. Για το λόγο αυτό παρουσιάστηκε όλη σχετική με τα
επικίνδυνα φορτία νομοθεσία που ισχύει στο διεθνή και στον ελληνικό χώρο.
Συγκεκριμένα, στόχος της εργασίας ήταν να εξάγει αποτελέσματα χρόνων
για τις διαδρομές εντός της Αττικής Οδού και για τις προτεινόμενες εναλλακτικές
διαδρομές του παράπλευρου οδικού δικτύου που χρησιμοποιήθηκαν για να
αποφευχθεί διέλευση των επικίνδυνων φορτίων από τις σήραγγες, προκειμένου
να υπολογιστεί το κόστος των μεταφορέων σε όλες τις περιπτώσεις.
Με τη χρήση κατάλληλου λογισμικού, «emme2», έγινε χάραξη των
διαδρομών (και αυτών που περιλαμβάνουν τις σήραγγες της Αττικής Οδού και των
εναλλακτικών)και μελετήθηκαν σε πρώτη φάση ως προς τους χρόνους με τους
οποίους ένα βυτιοφόρο δύναται να τις διανύσει, καθώς επίσης έγινε και
βαθμονόμηση του δικτύου ως προς την κατανομή των μετρημένων κυκλοφοριακών φόρτων.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Πολυτεχνική Σχολή. Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών.