Show simple item record

dc.contributor.advisorΜάγος, Κωνσταντίνοςel
dc.creatorΓκανάτσιου, Γεωργίαel
dc.date.accessioned2015-07-24T12:23:42Z
dc.date.available2015-07-24T12:23:42Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.other8029
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/14300en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.3096
dc.description.abstractΤο παιδικό εικονογραφημένο βιβλίο, του οποίου η επιρροή στο σχηματισμό της προσωπικότητας είναι αναμφίβολη (Καρπόζηλου, 1994), μιας και μέσω αυτού μεταφέρονται ιδεολογίες και αντιλήψεις για τον κόσμο (Sipe, 1999), χρησιμοποιείται συχνά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η διαπολιτισμική λογοτεχνία, συγκεκριμένα, φέρνει σε επαφή το παιδί με οικογένειες, πολιτισμούς και περιβάλλοντα, τα οποία είναι κατά κάποιο τρόπο παρόμοια ή διαφορετικά από τα δικά του (Holland, 2005), επίσης βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν την αίσθηση της ταυτότητας, κατανοώντας με αυτόν τον τρόπο τις διαφορές τους από τους άλλους, τους προσφέρονται γνώσεις για τον δικό τους και για τους άλλους πολιτισμούς και ικανότητες στο να μπορούν να σχετίζονται αποτελεσματικά με άτομα από διαφορετικά πολιτιστικά περιβάλλοντα (Bosma, 1995). Βέβαια, πριν την χρησιμοποίηση της θα πρέπει να εξετάζεται και να αξιολογείται (Μαραθευτής, 1990). Στη συγκεκριμένη έρευνα έγινε μία προσπάθεια, με τη βοήθεια πέντε διαπολιτισμικών βιβλίων, καταγραφής των αντιλήψεων και στάσεων των παιδιών απέναντι στην ετερότητα, αλλά και των κριτηρίων με τα οποία επιλέγουν ένα βιβλίο. Επίσης, συγκρίθηκαν οι λόγοι των επιλογών των παιδιών με κριτήρια, που έχουν ήδη τεθεί από ειδικούς ερευνητές. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά χρησιμοποιούν τα δικά τους κριτήρια για την επιλογή των βιβλίων και ότι οι αντιλήψεις τους επηρεάζονται από τα «κατάλληλα» και «μη κατάλληλα» βιβλία. Οι εικόνες, ο τρόπος παρουσίασης των ηρώων, η πλοκή της ιστορίας είναι ορισμένα από τα στοιχεία που διαμορφώνουν τις επιλογές τους.el
dc.language.isoel_GRen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΑΝΑΓΝΩΣΗ (ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ)el
dc.subject.otherΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ, ΠΑΙΔΙΚΑel
dc.title"...εμένα μ'αρέσουν μόνο τα ασπράκια" : απόψεις παιδιών προσχολικής ηλικίας για τη διαφορετικότητα μέσα από την ανάγνωση παιδικών εικονογραφημένων βιβλίωνel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International