Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαπαρούση, Μαρίαel
dc.creatorΑκριβούση, Ευαγγελίαel
dc.date.accessioned2015-07-24T12:23:41Z
dc.date.available2015-07-24T12:23:41Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.other7976
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/14281en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.5834
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία παρουσιάζεται ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση μιας ερευνητικής παρέμβασης για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας στο Λύκειο μέσα από τις Λέσχες ανάγνωσης. Η ερευνητική αυτή παρέμβαση στηρίχθηκε στις σύγχρονες απόψεις της Διδακτικής της Λογοτεχνίας για αισθητική απόλαυση του μαθήματος και στροφή προς τον/την αναγνώστη/τρια, καθώς και στις παιδαγωγικές θεωρίες για ενεργό μάθηση μέσα από ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες. Στόχος της έρευνας ήταν να διερευνηθεί αν και κατά πόσο καλλιεργείται η φιλαναγνωσία των μαθητών/τριών και η ικανότητά τους να προσεγγίζουν κριτικά ένα λογοτεχνικό κείμενο μέσα από τη δημιουργία «κοινότητας αναγνωστών» στην τάξη. Η πειραματική διδασκαλία σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τις αρχές Νοεμβρίου ως και τα μέσα Δεκεμβρίου 2008 στους/στις μαθητές/-τριες της Β’ τάξης του 3ου Γενικού Λυκείου Λάρισας, και είχε διάρκεια έξι εβδομάδες. Το βιβλίο που διαβάστηκε ήταν το «Μαράν Αθά» του Θ. Ψύρρα. ΕπιλέχΟηκαν ποιοτικές στρατηγικές προσέγγισης γιατί αυτές υιοθετούν μια πιο σύνθετη εικόνα της πραγματικότητας και κινούνται στο πλαίσιο του ερμηνευτικού και κοινωνικά κριτικού παραδείγματος στην εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, επιλέξαμε τη στρατηγική της μελέτης περίπτωσης με εργαλεία συλλογής δεδομένων τη συμμετοχική παρατήρηση και τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων. Τα αποτελέσματα της διδακτικής παρέμβασης υπήρξαν ιδιαιτέρως ικανοποιητικά και ενθαρρυντικά, με τους/τις μαθητές/τριες να κατανοούν τις αφηγηματικές τεχνικές και εμβαθύνουν στο λογοτεχνικό κείμενο, δρώντας συνεργατικά και διερευνητικά. Φάνηκε, επίσης, ότι οι φυσικές συζητήσεις σε συνδυασμό με την αυτενέργεια των παιδιών συντελούν στην απόλαυση της λογοτεχνίας και στη δημιουργία ευχάριστου και παραγωγικού περιβάλλοντος μάθησης.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΑΝΑΓΝΩΣΗ -- ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ (ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗΣ)el
dc.subject.otherΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗΣ -- ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑel
dc.titleΛέσχες ανάγνωσης στο σχολείο : το μάθημα της λογοτεχνίας και παραγωγή διδακτικού υλικού : διπλωατική εργασίαel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International