Show simple item record

dc.contributor.advisorΖαφειροπούλου, Μαρίαel
dc.creatorΞηρομερίσιου, Αποστολίαel
dc.date.accessioned2015-07-24T12:23:39Z
dc.date.available2015-07-24T12:23:39Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.other7683
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/14267en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.3113
dc.description.abstractΗ εργασία που παρουσιάζεται ακολούθως είναι μια προσπάθεια να διερευνηθεί ο τρόπος με βάση τον οποίο αυτά που αυτόματα έρχονται στο μυαλό των παιδιών καθοδηγούν τη συμπεριφορά τους και ειδικότερα ποια προκαλούν άγχος ή κατάθλιψη. Πιο συγκεκριμένα, προκειμένου να διαπιστωθεί αυτό, πραγματοποιήθηκε μια έρευνα. Στόχος της έρευνας ήταν να εξακριβωθεί ποιες είναι οι βασικές αυτόματες σκέψεις στα παιδιά και κυρίως και κατ' επέκταση αν αυτές συνδέονται με την ύπαρξη συνοδών συμπτωμάτων άγχους και κατάθλιψης. Σε αυτήν έλαβαν μέρος 277 παιδιά από την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας. Τα παιδιά φοιτούσαν στην τετάρτη , πέμπτη , έκτη δημοτικού καθώς και στην πρώτη γυμνασίου. Οι συμμετέχοντες λοιπόν μαθητές συμπλήρωσαν τρία ερωτηματολόγια : για το άγχος, την κατάθλιψη και τις αυτόματες σκέψεις. Η στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων έδειξε πως υπάρχουν κάποιες βασικές σκέψεις γύρω από τις οποίες οργανώνονται κυρίως το άγχος και η κατάθλιψη. Ως προς το άγχος οι αυτόματες σκέψεις οργανώνονται γύρω από αισθήματα απειλής ενώ ως προς την κατάθλιψη γύρω από αισθήματα αδυναμίας και αίσθηση αποτυχίας. Οι αυτόματες σκέψεις ούτως ή άλλως εμφανίζονται και μας καθοδηγούν σε πολλές περιπτώσεις. Όσο αυτόματα εμφανίζονται αυτές τόσο αυτόματα δραστηριοποιούν και αυτά τα συναισθήματα. Εδώ μας ενδιαφέρουν αυτές που σχετίζονται με τις συγκεκριμένες καταστάσεις. Η έρευνα επίσης έδειξε ότι ως προς το άγχος τα κορίτσια συγκεντρώνουν υψηλότερα ποσοστά αναφοράς ύπαρξής του. Μελλοντικές έρευνες θα μπορούσαν να γίνουν προκειμένου οι αυτόματες σκέψεις να τροποποιούνται και να είναι ωφέλιμες και εποικοδομητικές για τα παιδιά.el
dc.language.isoel_GRen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΠΑΙΔΙΑ -- ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ -- ΕΡΕΥΝΑel
dc.subject.otherΑΓΧΟΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑel
dc.subject.otherΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑel
dc.titleΗ σύνδεση του άγχους και της κατάθλιψης με τις αυτόματες σκέψεις : μια έρευνα σε παιδιά δ', ε', στ' δημοτικού & α' γυμνασίουel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen
dc.contributor.committeeMemberΑνδρέου, Ελένηel
dc.contributor.committeeMemberΡούση-Βέργου, Χριστίναel


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International