Συναισθηματική νοημοσύνη και εκπαιδευτική ηγεσία
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Νάνου-Ζήση, Σταματία Γ.Όνομα Επιβλέποντος
Κουζής, Αντώνης
Ημερομηνία
2009Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Η έννοια της Συναισθηματικής Νοημοσύνης αναδύθηκε σχετικά πρόσφατα, καθώς
για ογδόντα χρόνια περίπου και συγκεκριμένα από τη στιγμή που ο Θορντάϊκ μίλησε για την
κοινωνική νοημοσύνη, ελάχιστοι ασχολήθηκαν με τη λειτουργία της και την επιστημονική
της ταυτότητα. Η Συναισθηματική Νοημοσύνη, μπορεί να επηρεάσει την κοινωνική
αλληλεπίδραση, τη συμπεριφορά των ανθρώπων και σχετίζεται με την εργασία και τις
ηγετικές ικανότητες. Η συγκεκριμένη έρευνα αφορά τη Συναισθηματική Νοημοσύνη των
Διευθυντών-ντριών σχολείων Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Μαγνησίας, καθώς
και ένα δείγμα εκπαιδευτικών και των δύο φύλων και τη σχέση της με το φύλο και τα χρόνια
υπηρεσίας. Στην έρευνα πήραν μέρος συνολικά 174 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι συμπλήρωσαν
ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς, που περιλαμβάνει κλίμακα συναισθηματικής νοημοσύνης
με τέσσερις υποκλίμακες. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι δεν παρατηρείται γενικά διαφορά
στις ικανότητες της Συναισθηματικής Νοημοσύνης σε σχέση με την ηλικία, το φύλο, και τα
χρόνια υπηρεσίας τόσο στους Διευθυντές-ντριες όσο και στους εκπαιδευτικούς, ούτε
διαφορές μεταξύ των δύο ομάδων. Μια μικρή διαφορά, υπέρ των γυναικών, βρέθηκε μόνο
ως προς την ενσυναίσθηση. Επίσης βρέθηκε μια τάση για μείωση της χρήσης του
συναισθήματος με την ηλικία, στους Διευθυντές/τριες.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.