Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΚαφέτσιος, Κωνσταντίνοςel
dc.contributor.advisorΣαραφίδου, Γιασεμή-Όλγαel
dc.creatorΒάσιου, Αικατερίνη Χρ.el
dc.date.accessioned2015-07-24T12:23:37Z
dc.date.available2015-07-24T12:23:37Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.other7383
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/14244en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.5996
dc.description.abstractΗ έννοια της συναισθηματικής νοημοσύνης, κατέκτησε σχετικά πρόσφατα το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας, καθώς επηρεάζει την κοινωνική αλληλεπίδραση και τη συμπεριφορά των ατόμων και σχετίζεται με τις ηγετικές ικανότητες και το εργασιακό περιβάλλον. Παράλληλα, όλο και μεγαλύτερος όγκος ερευνών αναφέρεται στο σχολικό κλίμα και στις εργασιακές εμπειρίες των εργαζομένων γενικά και των εκπαιδευτικών ειδικότερα. Η παρούσα έρευνα εστιάζει στη συναισθηματική νοημοσύνη των διευθυντών σχολικών μονάδων και στην επίδραση που έχει στο σχολικό κλίμα και στις εργασιακές εμπειρίες των υφισταμένων τους εκπαιδευτικών. Το δείγμα αποτέλεσαν 34 διευθυντές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Πέλλας και 199 υφιστάμενοί τους εκπαιδευτικοί που υπηρετούσαν στις ίδιες σχολικές μονάδες, συνολικά 232 εκπαιδευτικοί. Οι εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς, που περιέχει την Κλίμακα Συναισθηματικής Νοημοσύνης, την Κλίμακα Γενικής Ικανοποίησης από την Εργασία, το Ερωτηματολόγιο Ρύθμισης του Συναισθήματος, το Ερωτηματολόγιο για το Δημιουργικό Σχολικό Κλίμα, την κλίμακα Maslach Burnout Inventory, την Κλίμακα Περιστασιακού Αγχους και το Ερωτηματολόγιο Θετικών και Αρνητικών Συναισθημάτων στην εργασία. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι, όσο καλύτερα χειρίζονταν τα συναισθήματα των άλλων οι διευθυντές, τόσο πιο \ ικανοποιημένοι από τη δουλειά τους δήλωναν οι υφιστάμενοί τους εκπαιδευτικοί. Αντίθετα, όταν οι διευθυντές ρύθμιζαν καλύτερα το συναίσθημά τους, οι εκπαιδευτικοί βίωναν λιγότερη επαγγελματική ικανοποίηση, υψηλότερα επίπεδα άγχους και μεγαλύτερη επαγγελματική εξουθένωση. Φάνηκε επίσης ότι οι γυναίκες διευθύντριες με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη επιδρούν περισσότερο θετικά στην αντίληψη για το δημιουργικό σχολικό κλίμα, στην επαγγελματική ικανοποίηση και στο θετικό συναίσθημα των εκπαιδευτικών από τους άντρες συναδέλφους τους.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗel
dc.subject.otherΣΧΟΛΙΚΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣel
dc.titleΗ επίδραση της συναισθηματικής νοημοσύνης των διευθυντών στο σχολικό κλίμα, την επαγγελματική ικανοποίηση, το συναίσθημα στην εργασία και την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών : ανάλυση στοιχείων από δύο επίπεδαel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International