Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για το στυλ χιούμορ και το στυλ ηγεσίας του Διευθυντή σχολικής μονάδας: η διερεύνηση της μεταξύ τους σχέση και η επίδρασή τους στην επαγγελματική ικανοποίηση και το συναίσθημα στην εργασία των εκπαιδευτικών

Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Νταφούλη, ΣταμούλωΌνομα Επιβλέποντος
Χανιωτάκης, Νικόλαος
Καφέτσιος, Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2009Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Στην παρούσα έρευνα μελετήσαμε τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για το στυλ
χιούμορ και το στυλ ηγεσίας των διευθυντών-ντριών των σχολείων πρωτοβάθμιας και
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ειδικότερα διερευνήθηκε η μεταξύ τους συσχέτιση
καθώς επίσης και η επίδραση που ασκούν αυτές οι μεταβλητές τόσο στην
επαγγελματική ικανοποίηση όσο και στο συναίσθημα στην εργασία που νιώθουν οι
εκπαιδευτικοί στο χώρο του σχολείου. Το δείγμα αποτέλεσαν 238 εκπαιδευτικοί σε
σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από διαφορετικές περιοχές
της χώρας. Διαπιστώθηκε καταρχάς ότι τόσο ο μετασχηματιστικός διευθυντής όσο
και ο διαχειριστικός- στη μορφή μόνο της ‘εξαρτώμενης αμοιβής’- χρησιμοποιούν το
θετικό και κοινωνικό στυλ χιούμορ, ενώ ο διαχειριστικός μόνο στη διάσταση της
‘διεύθυνσης με εξαίρεση’ χρησιμοποιεί το επιθετικό στυλ χιούμορ. Επιπλέον τα
αποτελέσματα έδειξαν θετική συσχέτιση ανάμεσα στο κοινωνικό και αυτοεξυψωτικό
στυλ χιούμορ του διευθυντή και στην ικανοποίηση και το θετικό συναίσθημα των
εκπαιδευτικών. Ακριβώς αντίστροφη είναι η συσχέτιση μεταξύ του επιθετικού και
αυτοκαταστροφικού χιούμορ των σχολικών διευθυντών με την επαγγελματική
ικανοποίηση και το θετικό συναίσθημα των υφισταμένων τους. Βρέθηκε επίσης ότι η
επίδραση του μετασχηματιστικού στυλ ηγεσίας και της ‘εξαρτώμενης αμοιβής’ στην
ικανοποίηση και το θετικό συναίσθημα παρουσιάζεται θετική. Αντίθετα, η
διαχειριστική μορφή της ‘διεύθυνσης με εξαίρεση’ συσχετίζεται αρνητικά με την
ικανοποίηση και το θετικό συναίσθημα και θετικά με το αρνητικό συναίσθημα.
Τέλος, διαπιστώθηκε ότι τόσο το στυλ χιούμορ όσο και το στυλ ηγεσίας της σχολικής
διεύθυνσης συμβάλλουν σημαντικά στην πρόβλεψη της επαγγελματικής
ικανοποίησης και του συναισθήματος στην εργασία που νιώθουν οι εκπαιδευτικοί.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.