Σύγκριση ψυχολογικών παραγόντων (στρες, επαγγελματική ικανοποίηση, επαγγελματική εξουθένωση) σε εκπαιδευτικούς κανονικών και ειδικών σχολείων

Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Τσέλιου, ΠαναγιώταΌνομα Επιβλέποντος
Καφέτσιος, Κωνσταντίνος
Λουμάκου, Μαρία
Ημερομηνία
2008Γλώσσα
el
Σημειώσεις
Παρατηρήσεις έκδοσης: παρουσιάζεται μερική απώλεια περιεχομένου λόγου βιβλιοδεσίας.
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Η επαγγελματική ικανοποίηση είναι από τα σημαντικότερα θέματα που απασχολούν τόσο
τα άτομα όσο και τους οργανισμούς, ακόμη και σε δύσκολες οικονομικές περιόδους. Το
έντονο ενδιαφέρον έγκειται στο γεγονός ότι αυτού του είδους η ικανοποίηση φαίνεται να
συνδέεται με την ψυχική υγεία των εργαζομένων, την υψηλή παραγωγικότητα και τα υψηλά
ποσοστά παραμονής στον ίδιο εργασιακό χώρο. Στη συγκεκριμένη εργασία θα
μελετήσουμε την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών κανονικών και ειδικών
σχολείων η οποία απορρέει από το χαμηλό βαθμό επαγγελματικής ικανοποίησης και από
το υψηλό άγχος που διακατέχει τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να φέρουν εις πέρας το
έργο τους.
Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας θα ασχοληθούμε με την εργασία και την ποιότητα ζωής
αποσαφηνίζοντας εννοιολογικά τον όρο ποιότητα ζωής, αναλύοντας τις βασικές της
προϋποθέσεις και τονίζοντας τη σημαντικότητά της ως κίνητρο για την προσέλκυση ικανού
και αφοσιωμένου προσωπικού.
Στο δεύτερο κεφάλαιο της εργασίας, θα αναφερθούμε στον όρο επαγγελματική εξουθένωση
ο οποίος πηγάζει από το χαμηλό βαθμό επαγγελματικής ικανότητας η οποία συνδέεται
έμμεσα με την ποιότητα ζωής του ατόμου. Θα αναλύσουμε τα βασικά χαρακτηριστικά του
συνδρόμου επαγγελματικής εξουθένωσης, τα αίτια που το προκαλούν, τη συχνότητα
εμφάνισής του, τη σύνδεσή του με δημογραφικούς παράγοντες και τέλος θα παραθέσουμε
τρόπους αντιμετώπισής του.
Το τρίτο και τέταρτο κεφάλαιο ασχολούνται με το στρες και με τη συναισθηματική
νοημοσύνη στη εργασία αντίστοιχα, τα οποία συμβάλλουν στη δημιουργία του φαινομένου
της επαγγελματικής εξουθένωσης.
Στο πέμπτο κεφάλαιο θα επικεντρωθούμε στην επαγγελματική εξουθένωση των
εκπαιδευτικών, τόσο των κανονικών όσο και των ειδικών σχολείων, αναλύοντας τους
παράγοντες που τους οδηγούν στο φαινόμενο αυτό.
Απώτερος σκοπός της εργασίας είναι να εξετάσει αν υπάρχουν διαφορές στην
επαγγελματική ικανοποίηση μεταξύ των καθηγητών που υπηρετούν σε κανονικά σχολεία
και καθηγητών που υπηρετούν σε ειδικά σχολεία. Στο έκτο κεφάλαιο αναλύεται τόσο ο σκοπός της παρούσας έρευνας όσο και οι ερευνητικές της υποθέσεις. Στο έβδομο κεφάλαιο
παρατίθεται η μεθοδολογία της παρούσας έρευνας, η οποία διεξήχθη με τη χρήση
ερωτηματολογίου. Στο όγδοο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας και
στο τέλος συνοψίζονται τα τελικά συμπεράσματα, όπως αυτά προέκυψαν από τη
διεξαγωγή της έρευνας.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.