Show simple item record

dc.contributor.advisorΚακανά, Δόμνα-Μίκαel
dc.contributor.advisorΜαυροπούλου, Σοφίαel
dc.creatorΠαπαδοπούλου-Μαρούλα, Ελένηel
dc.date.accessioned2015-07-24T12:23:35Z
dc.date.available2015-07-24T12:23:35Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.other7015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/14223en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.3139
dc.description.abstractΤο παιχνίδι αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη των παιδιών. Η ικανότητα για παιχνίδι απαιτεί φαντασία, καλό επίπεδο χρήσης της γλώσσας, επικοινωνιακές δεξιότητες και κοινωνική αλληλεπίδραση. Τα παιδιά με αυτισμό, όμως, αντιμετωπίζουν δυσκολίες στους παραπάνω τομείς -κοινωνικοποίηση, επικοινωνία, δημιουργική φαντασία. Έτσι, χρειάζεται να εκπαιδευθούν όσον αφορά τις δεξιότητες του παιχνιδιού, είτε αυτό είναι αυτόνομο είτε αφορά αλληλεπίδραση με άλλα παιδιά. Στα παιδιά που παρουσιάζουν τυπική ανάπτυξη το παιχνίδι αποτελεί εργαλείο μάθησης, δημιουργικής απασχόλησης, εξωτερίκευσης της φαντασίας και πλαίσιο κοινωνικοποίησης. Η εικόνα των παιδιών με αυτισμό διαφέρει σημαντικά. Τα παιδία με αυτισμό δυσκολεύονται να παίξουν αυθόρμητα, με λειτουργικό τρόπο και να χρησιμοποιήσουν τη φαντασίας τους, πολλές φορές αντιδρούν στερεοτυπικά και με επαναλαμβανόμενες κινήσεις. Η συγκεκριμένη εργασία μελετά την επίδραση της χρήσης οπτικών οδηγιών κατά τη διδασκαλία δεξιοτήτων παιχνιδιού σε παιδιά με αυτισμό. Τα παιδιά με αυτισμό μαθαίνουν καλύτερα μέσω της οπτικής οδού και οι οπτικές οδηγίες επιδεικνύουν τη σωστή ακολουθία των βημάτων της δραστηριότητας, ώστε τα παιδιά να ασχοληθούν εποικοδομητικά με αυτή και χωρίς τη βοήθεια του εκπαιδευτικού. Οι συμμετέχοντες στην συγκεκριμένη έρευνα ήταν δύο μαθητές με αυτισμό, που φοιτούσαν σε Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και διδάχθηκαν δεξιότητες στις κατηγορίες παιχνιδιού που σχετίζονταν με το χειρισμό υλικών παιχνιδιού, το μοναχικό και το επιτραπέζιο παιχνίδι. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε για την πραγματοποίηση της ερευνητικής διαδικασίας ήταν η πειραματική συνθήκη με όρους σχεδίου ΑΒΑΒ. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, ότι οι οπτικές οδηγίες βρέθηκε ότι μπορούν να είναι ένα χρήσιμο βοήθημα και να ενισχύσουν τις δεξιότητες παιχνιδιού στους μαθητές με αυτισμό.el
dc.language.isoel_GRen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΑΥΤΙΣΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ -- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗel
dc.subject.otherΠΑΙΓΝΙΔΙΑel
dc.titleΔιδασκαλία δεξιοτήτων παιχνιδιού σε παιδιά με αυτισμόel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International