Παραγωγή και αξιολόγηση διδακτικού υλικού για την αξιοποίηση του βιβλίου "Ο άνθρωπος που μετρούσε" στη διδασκαλία και στη μάθηση των μαθηματικών
View/ Open
Author
Καλαμπούκας, ΗλίαςSupervisor name
Χατζηκυριάκου, Κώστας
Τριανταφυλλίδης, Τριαντάφυλλος Α.
Date
2008Language
el
Notes
Παρατηρήσεις έκδοσης: χαμηλής ποιότητας εκτύπωση.
Access
free
Abstract
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν ο σχεδιασμός, η παραγωγή, η διδακτική εφαρμογή
και η αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο ενσωματώνει την ιστορία των
μαθηματικών και τη λογοτεχνία στα μαθηματικά και στη μαθηματική εκπαίδευση
γενικότερα, καθώς και η καταγραφή των εμπειριών και των απόψεων των φοιπ/τριών
που συμμετείχαν στην έρευνα για τις επιπτώσεις μιας τέτοιας προσέγγισης στη
διδασκαλία και στη μάθηση των μαθηματικών. Για τις ανάγκες της έρευνας επιλέχθηκε
και αξιοποιήθηκε το βιβλίο «Ο άνθρωπος που μετρούσε». Στη διδακτική διαδικασία,
διάρκειας έξι διδακτικών δίωρων, συμμετείχαν οκτώ φοιτήτριες του Παιδαγωγικού
Τμήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Η συλλογή των ερευνητικών δεδομένων
έγινε σε τρία στάδια: με την αρχική ομαδική εστιασμένη συνέντευξη, με τη συμμετοχική
παρατήρηση και τις καταγραφές των επεισοδίων αλληλεπίδρασης κατά τη διάρκεια των
διδακτικών παρεμβάσεων και με το τελικό ερωτηματολόγιο. Το υλικό που προέκυψε
από τη συλλογή των δεδομένων της έρευνας αναλύεται και αξιολογείται σε σχέση με το
σκοπό, τους στόχους και τα ερευνητικά ερωτήματα τα οποία είχαν τεθεί. Στην εργασία
παρουσιάζονται και συζητιούνται τα αποτελέσματα της διδακτικής παρέμβασης που
προέκυψαν από την ποιοτική ανάλυση και επεξεργασία των δεδομένων.
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.