dc.contributor.advisor | Καραγιαννίδης, Χαράλαμπος | el |
dc.contributor.advisor | Αντωνίου, Φαίη | el |
dc.creator | Καπερώνης, Αναστάσιος | el |
dc.date.accessioned | 2015-07-24T12:22:15Z | |
dc.date.available | 2015-07-24T12:22:15Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.other | 6675 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11615/14100 | en |
dc.description | Σημείωση: διατίθεται συμπληρωματικό υλικό σε ξεχωριστό αρχείο. | el |
dc.description.abstract | Οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα στην
κατανόηση του γραπτού λόγου, κυρίως λόγω της ελλιπούς τους γνώσης και εφαρμογής των
γνωστικών και μεταγνωστικών στρατηγικών αναγνωστικής κατανόησης. Με βάση τα
χαρακτηριστικά των παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες αλλά και των ερευνητικά
αποδεδειγμένων αποτελεσματικών στρατηγικών, κατασκευάστηκε ένα εκπαιδευτικό
λογισμικό με τη χρήση του οποίου δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές με Μαθησιακές
Δυσκολίες να ενισχύσουν τη γνώση τους στις γνωστικές και μεταγνωστικές στρατηγικές με
στόχο την ενίσχυση της αναγνωστικής τους κατανόησης. Στην παρούσα εργασία
περιγράφεται το θεωρητικό υπόβαθρο, η σχεδίαση αλλά και η κατασκευή του εκπαιδευτικού
λογισμικού. Το εκπαιδευτικό λογισμικό ονομάζεται «Ντέντεκτιβ Κειμένων», καθώς οι
μαθητές υποδύονται τους πραγματικούς ντέντεκτιβ. Με βάση τα στοιχεία που τους δίνονται
στο κείμενο και τις στρατηγικές που διδάσκονται καλούνται να «λύσουν τις υποθέσεις τους»
βρίσκοντας το νόημα του κειμένου. Οι στρατηγικές αφορούν στην ενεργοποίηση της
προηγούμενης γνώσης, την εύρεση των δυσκολιών του κειμένου και το σχηματισμό
περίληψης αφηγηματικών κειμένων με σκοπό την κατανόησή τους. Τέλος, οι μαθητές
καλούνται μέσω της στρατηγικής αυτορύθμισης να χρησιμοποιήσουν τις στρατηγικές
αναγνωστικής κατανόησης χωρίς εξωτερική ενίσχυση. | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | en |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en |
dc.subject.other | ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ -- ΕΡΕΥΝΑ -- ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ | el |
dc.subject.other | ΑΝΑΓΝΩΣΗ -- ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ | el |
dc.subject.other | ΜΑΘΗΣΗ, ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΗΣ -- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | el |
dc.title | "Ντεντέκτιβ κειμένων" : εκπαιδευτικό λογισμικό για τη βελτίωση της αναγνωστικής κατανόησης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες | el |
dc.type | bachelorThesis | en |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Πολυτεχνική Σχολή. Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. | el |
heal.academicPublisherID | uth | en |
heal.fullTextAvailability | true | en |
dc.rights.accessRights | free | en |