Show simple item record

dc.contributor.advisorΖαφειροπούλου, Μαρίαel
dc.contributor.advisorΜπονώτη-Λέγκα, Φωτεινήel
dc.creatorΦαρμάκη, Μαρία-Χριστίναel
dc.date.accessioned2015-07-24T12:21:09Z
dc.date.available2015-07-24T12:21:09Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.other1818
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/13184en
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα είχε ως σκοπό να διερευνήσει το βαθμό στον οποίο τα σχέδια της οικογένειας μπορούν να λειτουργήσουν ως μέσο για την αξιολόγηση της σχέσης που αναπτύσσει το παιδί με την μητέρα του. Το δείγμα αποτέλεσαν 58 παιδιά που φοιτούν στην Δ τάξη Δημοτικών Σχολείων του Βόλου, καθώς και οι μητέρες τους. Ζητήθηκε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν την οικογένειά τους, ενώ για την αξιολόγηση της σχέσης που αναπτύσσεται ανάμεσα στη μητέρα και το παιδί, οι μητέρες κλήθηκαν να συμπληρώσουν το Child-Parent Relationship Scale του Pianta (1992). Η ανάλυση των αποτελεσμάτων επικεντρώθηκε στη διερεύνηση των συσχετίσεων που παρατηρούνται ανάμεσα στις τρεις υποκλίμακες του ερωτηματολογίου, την σύγκρουση, την εξάρτηση και την θετική σχέση, καθώς και σε διάφορους δείκτες των παιδικών σχεδίων, έτσι όπως έχουν προταθεί από άλλους ερευνητές. Τέλος, εξετάστηκε η πιθανή επίδραση του φύλου στη σχεδιαστική απεικόνιση της οικογένειας-έτσι όπως μπορεί να μετρηθεί με τους προτεινόμενους δείκτες-που έδειξε στατιστικά σημαντικές διαφοροποιήσεις ανάμεσα στα κορίτσια και τα αγόρια, διαφοροποιήσεις που φαίνεται να ευνοούν την επίδοση των κοριτσιών και επομένως δημιουργούν περιορισμούς στη δυνατότητα χρήσης των σχεδίων για τη μελέτη της σχέσης του παιδιού με τη μητέρα του.el
dc.language.isoel_GRen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΠΑΙΔΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ -- ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣel
dc.subject.otherΜΗΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑel
dc.titleΤα παιδικά σχέδια της οικογένειας ως μέσο αξιολόγησης της σχέσης του παιδιού με την μητέρα τουel
dc.typebachelorThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International