Τα παιδικά σχέδια της οικογένειας ως μέσο αξιολόγησης της σχέσης του παιδιού με την μητέρα του
Öffnen
Autor
Φαρμάκη, Μαρία-ΧριστίναSupervisor name
Ζαφειροπούλου, Μαρία
Μπονώτη-Λέγκα, Φωτεινή
Datum
2002Language
el
Access
free
Zusammenfassung
Η παρούσα έρευνα είχε ως σκοπό να διερευνήσει το βαθμό στον οποίο τα
σχέδια της οικογένειας μπορούν να λειτουργήσουν ως μέσο για την αξιολόγηση της
σχέσης που αναπτύσσει το παιδί με την μητέρα του. Το δείγμα αποτέλεσαν 58 παιδιά
που φοιτούν στην Δ τάξη Δημοτικών Σχολείων του Βόλου, καθώς και οι μητέρες
τους. Ζητήθηκε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν την οικογένειά τους, ενώ για την αξιολόγηση
της σχέσης που αναπτύσσεται ανάμεσα στη μητέρα και το παιδί, οι μητέρες
κλήθηκαν να συμπληρώσουν το Child-Parent Relationship Scale του Pianta (1992). Η
ανάλυση των αποτελεσμάτων επικεντρώθηκε στη διερεύνηση των συσχετίσεων που
παρατηρούνται ανάμεσα στις τρεις υποκλίμακες του ερωτηματολογίου, την σύγκρουση,
την εξάρτηση και την θετική σχέση, καθώς και σε διάφορους δείκτες των παιδικών
σχεδίων, έτσι όπως έχουν προταθεί από άλλους ερευνητές. Τέλος, εξετάστηκε η πιθανή
επίδραση του φύλου στη σχεδιαστική απεικόνιση της οικογένειας-έτσι όπως μπορεί
να μετρηθεί με τους προτεινόμενους δείκτες-που έδειξε στατιστικά σημαντικές διαφοροποιήσεις
ανάμεσα στα κορίτσια και τα αγόρια, διαφοροποιήσεις που φαίνεται να
ευνοούν την επίδοση των κοριτσιών και επομένως δημιουργούν περιορισμούς στη δυνατότητα
χρήσης των σχεδίων για τη μελέτη της σχέσης του παιδιού με τη μητέρα του.
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.