Η επίδραση του προγράμματος ολυμπιακής παιδείας στις στάσεις των μαθητών για εθελοντική προσφορά εργασίας στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004

Öffnen
Autor
Ζουρνατζή, ΕλένηSupervisor name
Κουστέλιος, Αθανάσιος
Τσιγγίλης, Νικόλαος
Datum
2004Language
el
Access
free
Zusammenfassung
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει την επίδραση του προγράμματος
Ολυμπιακής Παιδείας στη διαμόρφωση θετικών στάσεων για εθελοντική προσφορά
εργασίας στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας το 2004 και να μελετήσει την
εφαρμογή της θεωρίας Σχεδιασμένης Συμπεριφοράς στο χώρο του εθελοντισμού σε
μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις, όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Ειδικά σχεδιασμένα
ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν από 327 μαθητές και μαθήτριες δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης, εκ των οποίων οι 225 παρακολουθούσαν το πρόγραμμα της
Ολυμπιακής Παιδείας για τρία συνεχόμενα χρόνια, ενώ οι 102 δεν είχαν καμία
συμμετοχή στο συγκεκριμένο μάθημα. Οι τρεις μεταβλητές του μοντέλου
Σχεδιασμένης Συμπεριφοράς φαίνεται να εξηγούν ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό της
πρόθεσης των μαθητών για εθελοντική προσφορά εργασίας (R2 = .75). Από τα
αποτελέσματα της σύγκρισης μεταξύ των δύο ομάδων, φάνηκε ότι δεν υπήρχαν
στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των ατόμων που παρακολουθούσαν το
μάθημα της Ολυμπιακής Παιδείας και εκείνων που δεν είχαν συμμετοχή στη
συγκεκριμένη εκπαιδευτική διαδικασία (ρ > .05). Τα αποτελέσματα της παρούσας
έρευνας παρέχουν ισχυρές ενδείξεις για την εφαρμογή της θεωρίας Σχεδιασμένης
Συμπεριφοράς, στον τομέα του εθελοντισμού σε μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις και
κρίνουν αναγκαία περαιτέρω διερεύνηση του προγράμματος της Ολυμπιακής
Παιδείας.
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.