Απόψεις των καθηγητών φυσικής αγωγής για την ενσωματωση μαθητών με αναπηρίες σε κανονική τάξη
Voir/ Ouvrir
Auteur
Βαπορίδη, ΙωάνναSupervisor name
Κοκαρίδας, Δημήτρης
Date
2004Language
el
Sujet
Access
free
Résumé
Σκοπός της έρευνας αυτής ήταν η εξέταση των απόψεων των
καθηγητών φυσικής αγωγής σχετικά με την ενσωμάτωση μαθητών με
αναπηρίες σε κανονική τάξη και η σύγκριση των αποτελεσμάτων της
έρευνας με τα αποτελέσματα άλλων ερευνών. Το δείγμα αποτελείτο από 54
καθηγητές φυσικής αγωγής σε σχολεία (30 άνδρες - 24 γυναίκες), από
διάφορα μέρη της Ελλάδος. Κάθε άτομο του δείγματος συμπλήρωσε το
ερωτηματολόγιο των Sideridis & Chandler (1997), το οποίο αποτελείτο από
12 εριοτήσεις που ανέλυαν τους παράγοντες της δεξιότητας, οφέλους,
αποδοχής και υποστήριξης. Ε1 στατιστική ανάλυση των παραπάνω
παραγόντων έγινε με την χρησιμοποίηση του SPSS 10. Τα αποτελέσματα
της έρευνας έδειξαν ότι η συμβολή των καθηγητών φυσικής αγωγής στην
ενσωμάτωση των μαθητών με αναπηρίες σε κανονική τάξη εξαρτάται από
το επίπεδο γνώσης που οι καθηγητές φυσικής αγωγής πιστεύουν ότι έχουν
πάνω σε θέματα αναπηριών. Ενθαρρυντικό είναι ότι οι καθηγητές φυσικής
αγωγής έδειξαν μεγάλη προθυμία στο να διευρύνουν τις γνώσεις τους σε
θέματα εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρίες. Καταγράφηκε ωστόσο
προβληματισμός για το βαθμό στον οποίο μπορεί να λειτουργήσει το
εγχείρημα της ενσωμάτωσης εξαιτίας της έλλειψης υπηρεσιών υποστήριξης. Από τα αποτελέσματα της έρευνας χρήσιμα συμπεράσματα εξήχθησαν για
την γενικά θετική στάση των καθηγητών φυσικής αγωγής απέναντι στην
ενσωμάτωση και έγιναν προτάσεις για την βελτίωση αυτής της στάσης στο
μέλλον.
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.