Παράγοντες παρακίνησης των παιδιών στη συμμετοχή τους στον παραδοσιακό χορό
Resumen
Σκοπός της εργασίας αυτής ήταν να διερευνηθούν τα κίνητρα συμμετοχής των
παιδιών στον παραδοσιακό χορό. Η έρευνα στηρίχθηκε στο ερωτηματολόγιο παρακίνησης
(PMQ, Gill, Gross, Huddleston, 1983) που προσαρμόστηκε στο χορό. Το ερωτηματολόγιο
αποτελείται από 32 μεταβλητές και συμπληρώθηκε από 124 μαθητές/τριες δημοτικού
ηλικίας 10-12 χρόνων με τη μέθοδο της τυχαίας δειγματοληψίας. Από την στατιστική
ανάλυση προέκυψε ότι οι παράγοντες «ομάδα», «συμμετοχή λόγω της πρόκλησης του
χορού και της στιγμής» και «διασκέδαση» αποτελούν τα σημαντικότερα κριτήρια για την
συμμετοχή των παιδιών στον παραδοσιακό χορό. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της
παρούσας έρευνας φαίνεται πως τα παιδιά προτιμούν περισσότερο να συμμετέχουν στους
παραδοσιακούς χορούς σε σχέση με τους μοντέρνους χορούς. Και τα δύο φύλα επιλέγουν
να χορεύουν κυρίως για λόγους: α)ομαδικότητας, να δημιουργούν ομάδες και να
συμμετέχουν σε τέτοιες ομάδες, β)διασκέδασης, και γήαα την πρόκληση της στιγμής που
βιώνουν χορεύοντας. Τέλος, διερευνήθηκε η προτίμηση των παιδιών ανάμεσα στον
παραδοσιακό και το μοντέρνο χορό έχοντας ως κριτήριο τους οχτώ παράγοντες του
ερωτηματολογίου και όχι το φύλο των παιδιών. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι στα 124
άτομα (52 αγόρια, 72 κορίτσια) τα 100 προτιμούν τον παραδοσιακό-λαϊκό και τα 24 τον
μοντέρνο χορό. Ως συμπέρασμα τα παιδιά συμμετέχουν σε χορευτικά συγκροτήματα για
λόγους «κοινωνικούς», «συμμετοχή λόγω της πρόκλησης του χορού και της στιγμής» και
«βελτίωσης των ικανοτήτων». Μελλοντικές έρευνες με μεγαλύτερο δείγμα και από
διαφορετικές ηλικιακές ομάδες θα πρέπει να διερευνήσουν τη σχέση των
προαναφερόμενων παραγόντων στα κίνητρα συμμετοχής στο παραδοσιακό και μοντέρνο
χορό.
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.