Σχέση εσωτερικής παρακίνησης μαθητών και ηγετικού στυλ καθηγητών στο μάθημα της φυσικής αγωγής
View/ Open
Author
Αρβανιτίδης, ΣεραφείμSupervisor name
Μπεκιάρη, Αλεξάνδρα
Date
2014Language
el
Keyword
Access
free
Abstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να εξετάσει τις αντιλήψεις των μαθητών όσον
αφορά το στυλ διδασκαλίας των καθηγητών τους και τη σχέση του με την εσωτερική
παρακίνηση των μαθητών στο μάθημα φυσικής αγωγής. Εκατόν σαράντα δύο
μαθητές (73 αγόρια, 69 κορίτσια) ηλικίας 12-14 χρονών (Μ=13.4, SD=0.5) Α' και Β'
τάξης Γυμνασίων από την ευρύτερη περιοχή των Τρικάλων, πήραν μέρος σ αυτή την
έρευνα. Για τη διεξαγωγή της χρησιμοποιήθηκαν ερωτηματολόγια. Τα αποτελέσματα
αποκάλυψαν την ύπαρξη διαφορών μεταξύ των μεταβλητών όσον αφορά στην τάξη
και στην ηλικία. Η ανάλυση των συσχετίσεων έδειξε ότι υπήρχε μια θετική σχέση
μεταξύ του αυταρχικού στυλ των καθηγητών και του άγχους των μαθητών, και μια
αρνητική σχέση μεταξύ του αυταρχικού στυλ και της ευχαρίστησης, της ικανότητας
και της προσπάθειας των μαθητών. Περαιτέρω μελέτη σε μεγαλύτερο αριθμό
πληθυσμού και σε μεγαλύτερο εύρος ηλικιών θα μας έδινε επιπλέον σημαντικά
στοιχεία για τη σχέση ηγετικού καθηγητικού στυλ και εσωτερικής παρακίνησης
μαθητών.
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.