Μουσείο και σχολείο, ένα παράδειγμα εκπαιδευτικού προγράμματος και εργαστηριακών δραστηριοτήτων στην κατεύθυνση της βιωματικής μάθησης

Öffnen
Autor
Ράπτου, ΘεοδοσίαSupervisor name
Ζαφειροπούλου, Μαρία
Μπονώτη-Λέγκα, Φωτεινή
Datum
2004Language
el
Schlagwort
Access
free
Zusammenfassung
Η παρούσα εργασία σκοπό είχε να διερευνήσει το βαθμό στον οποίο η
βιωματική μάθηση μέσα από οργανωμένες επισκέψεις και εργαστήρια μπορεί να
οδηγήσει σε γνώση και να δημιουργήσει συνθήκες ενδιαφέροντος για περαιτέρω
αναζήτηση. Επιπλέον να αναδείξει την ανάγκη συνεργασίας Μουσείου και Σχολείου
και τα οφέλη που προκύπτουν για τους οργανισμούς αυτούς.
Το δείγμα αποτέλεσαν 44 μαθητές (21 αγόρια και 23 κορίτσια) της Δ' τάξης
του 6ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Ιωνίας. Ως εργαλεία της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν
το φυλλάδιο εργασίας των μαθητών, τα αντικείμενα που παράχθηκαν από τα
εργαστήρια πηλού και ένα ερωτηματολόγιο που απευθύνθηκε στους γονείς.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι υποθέσεις που διατυπώθηκαν κατά το
σχεδίασμά της εργασίας σε γενικές γραμμές επιβεβαιώθηκαν. Η επαφή των παιδιών
με το Μουσείο, τα εκπαιδευτικά προγράμματα και τα δημιουργικά εργαστήρια
προσφέρουν τη δυνατότητα βαθύτερης και πολυποίκιλης γνώσης, ενώ ταυτόχρονα τους
δημιουργούν ευκαιρίες για την ανάπτυξη της κοινωνικής τους συμπεριφοράς. Η σωστή
συνεργασία Μουσείου και Σχολείου, ο σχεδιασμός και από τις δύο πλευρές, ίσως
δώσει λύσεις στις, χωρίς περιεχόμενο, επισκέψεις των Σχολείων στα Μουσεία.
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Πρόγραμμα Σπουδών Επιλογής. Τμήμα Μουσειοπαιδαγωγικής Εκπαίδευσης.