Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorΣαΐτης, Χρίστος Α.el
dc.contributor.advisorΚόλλιας, Βασίλειοςel
dc.creatorΜπιντάκα, Ελένη Α.el
dc.date.accessioned2016-04-12T10:48:12Z
dc.date.available2016-04-12T10:48:12Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.other5117
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/40128
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.6126
dc.description.abstractΗ παρούσα µεταπτυχιακή εργασία σκοπό έχει να διερευνήσει κατά πόσο η σχολική ηγεσία των σχολείων της ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης του Νοµού Μαγνησίας, όπως ασκείται σήµερα, συµβάλλει στην αποτελεσµατική λειτουργία τους, καθώς και να εξετάσει τους παράγοντες που επηρεάζουν τη σχολική αποτελεσµατικότητα. Για το σκοπό αυτό, αρχικά στο πρώτο µέρος της εργασίας εξετάζεται η έννοια της σχολικής ηγεσίας υπό το πρίσµα της συστηµικής θεώρησης και στη συνέχεια γίνεται αναφορά στο αποτελεσµατικό σχολείο. Ακολουθεί η παρουσίαση των γνωρισµάτων και των ικανοτήτων που πρέπει να διαθέτει ο αποτελεσματικός διευθυντής - εκπαιδευτικός ηγέτης, για να επιτελέσει µε επιτυχία το έργο του σύμφωνα µε τις σχετικές μελέτες και έρευνες για την σχολική αποτελεσματικότητα. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας παρουσιάζεται η εµπειρική έρευνα, η οποία διεξήχθη ανάμεσα στους διευθυντές των σχολικών μονάδων της ∆ευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Μαγνησίας. Τα δεδομένα της έρευνας προέκυψαν από συλλογή στοιχείων µε τη μέθοδο του γραπτού ερωτηματολογίου Συγκεκριμένα, παρουσιάζονται τα εμπειρικά αποτελέσματα της έρευνας ως προς το ρόλο της σχολικής ηγεσίας για την αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου, καθώς και η ερµηνεία των εμπειρικών αποτελεσμάτων. Τέλος, παρουσιάζονται τα συµπεράσματα που προκύπτουν από την παρούσα έρευνα και διατυπώνονται προτάσεις για την αποτελεσματική άσκηση της σχολικής ηγεσίας, ώστε οι σχολικές μονάδες να αυξήσουν την αποτελεσματικότητά τους.el
dc.description.abstractThis dissertation aims at investigating educational leadership as it is practised in the schools of Secondary Education in the Prefecture of Magnesia and whether it leads to school effectiveness by examining the factors that affect it. To this end, in the first part, the study begins with examining the key concept of educational leadership from the perspective of systemic theory. It then goes on to define and explain the concepts of school effectiveness and leader effectiveness. Furthermore, the characteristics of the effective school leader are discussed as described by educational leadership and school effectiveness research. In the second part of the dissertation, the empirical research, which was conducted amongst the school principals of Secondary Education of the Prefecture of Magnesia, is presented. The data collection method employed for the aforementioned research was that of the questionnaire. More specifically, the results and the analysis of the data collected are presented, analysed and discussed. Finally, based on the results emerging from the research data, this dissertation proposes measurements that should be taken for developing effective schools and effective school leaders.en
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΣΧΟΛΙΚΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ -- ΕΛΛΑΔΑel
dc.subject.otherΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, (ΜΕΣΗ) -- ΕΛΛΑΔΑ -- ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗel
dc.titleΟ ρόλος του διευθυντή για την αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Solange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International