Επηρεάζουν οι εκπαιδευτικές καινοτομίες στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής τις διδακτικές ανησυχίες των εκπαιδευτικών της;
Öffnen
Autor
Κατσιγιάννη, ΑφροδίτηCommittee member
Διγγελίδης, Νικόλαος
Κουρτέσης, Θωμάς
Supervisor name
Δέρρη, Βασιλική
Datum
2013Language
el
Access
free
Zusammenfassung
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να συγκρίνει τις διδακτικές ανησυχίες (ΔΑ)
εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής (ΦΑ), διαφορετικής προϋπηρεσίας και φύλου, που
εφάρμοσαν πιλοτικά το νέο Πρόγραμμα Σπουδών ΦΑ κατά τη σχολική περίοδο 2011-12
και εκπαιδευτικών ΦΑ που ακολουθούσαν το ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ ΦΑ. Επιμέρους σκοπός ήταν
η περαιτέρω καταγραφή των ανησυχιών και των απόψεων των εκπαιδευτικών ΦΑ του
νέου Προγράμματος Σπουδών ΦΑ. Συμμετείχαν 152 συνολικά εκπαιδευτικοί. Για τη
συλλογή των δεδομένων επιλέχθηκε η πολυ-μεθοδική προσέγγιση με τη χρήση
ερωτηματολογίου και ημι-δομημένης συνέντευξης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, στο
σύνολό τους, οι εκπαιδευτικοί ΦΑ που εφάρμοσαν πιλοτικά το νέο ΠΣ ΦΑ εκδήλωσαν
στατιστικά σημαντικά υψηλότερες άμεσες ανησυχίες σε σύγκριση με τους/τις
εκπαιδευτικούς που ακολουθούσαν το ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ Ως προς το φύλο, διαπιστώθηκε ότι
οι γυναίκες εκπαιδευτικοί ΦΑ που εφάρμοσαν το νέο ΠΣ παρουσίασαν στατιστικά
σημαντικά υψηλότερα επίπεδα μόνο στις άμεσες ανησυχίες σε σύγκριση με τους άνδρες
αλλά και τις γυναίκες εκπαιδευτικούς ΦΑ που ακολουθούσαν το ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ ΦΑ. Δε
διαπιστώθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των εκπαιδευτικών με
διαφορετικά έτη υπηρεσίας στις άμεσες και τις έμμεσες ανησυχίες. Η ανάλυση των
συνεντεύξεων έδειξε ότι οι ανησυχίες των εκπαιδευτικών ΦΑ που ενεπλάκησαν με την
καινοτομία κυρίως αφορούσαν σε ζητήματα ενημέρωσης-επιμόρφωσης, προσωπικής
εμπλοκής και διαχείρισης της καινοτομίας και όχι τόσο ζητήματα που συνδέονταν με την
επίδραση του νέου ΠΣ ΦΑ στους/στις μαθητές/τριες, την ανάπτυξη συνεργασιών και την
αναπροσαρμογή κάποιων χαρακτηριστικών του νέου ΠΣ. Επομένως, χρειάζεται χρόνος
και συντονισμένη προσπάθεια από όλους όσους εμπλέκονται στη συγκεκριμένη
καινοτομία ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη συνέχειά της. Προτείνεται η περαιτέρω
διερεύνηση των ΔΑ σε σχέση με τις εκπαιδευτικές καινοτομίες στη ΦΑ με πιο στοχευμένα
ερευνητικά εργαλεία και σε μεγαλύτερο μέγεθος ερευνητικού δείγματος.
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.