Η επίδραση του προγράμματος "Play and Stay" στην εκμάθηση δεξιοτήτων της Αντισφαίρισης και στο βαθμό ικανοποίησης μαθητών δημοτικού σχολείου.
Öffnen
Autor
Κορώνας, ΒασίλειοςCommittee member
Αθαναηλίδης, Ιωάννης Τ.
Αλεξανδρής, Κωνσταντίνος
Supervisor name
Ζέτου, Ελένη
Datum
2012Language
el
Access
free
Zusammenfassung
Το τένις είναι ένα άθλημα με ιδανική συμμετοχή του σώματος και του
πνεύματος. Το πρόγραμμα «Play and Stay», που προτείνει η Διεθνής
Ομοσπονδία Αντισφαίρισης, καθοδηγεί τους προπονητές να τροποποιήσουν
τους κανόνες του παιχνιδιού και να χρησιμοποιήσουν συγκεκριμένο
υλικοτεχνικό εξοπλισμό, με σκοπό να μπορούν οι συμμετέχοντες να αρχίζουν
το παιχνίδι από το πρώτο μάθημα, κάνοντάς το διασκεδαστικό και
ενδιαφέρον, «κρατώντας» ουσιαστικά τους αρχάριους παίκτες στο παιχνίδι.
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η εξέταση της επίδρασης του
προγράμματος «Play and Stay» στην εκμάθηση των βασικών δεξιοτήτων του
τένις (backhand, forehand και service) και στην αντιλαμβανόμενη ικανοποίηση
των αρχάριων μαθητών. Επίσης ο έλεγχος των διαφορών στην απόδοση και
μάθηση, καθώς και στην αντιλαμβανόμενη ικανοποίηση από το πρόγραμμα
μεταξύ αγοριών και κοριτσιών. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 62 μαθητές
(2 τμήματα) ηλικίας 11. Κάθε τμήμα χωρίσθηκε τυχαία σε δυο ομάδες, την
ομάδα Α (πειραματική) και την ομάδα Β (ελέγχου). Η πειραματική ομάδα
ακολούθησε το πρόγραμμα «Play and Stay» και η ομάδα ελέγχου τον
παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας των τριών βασικών δεξιοτήτων του τένις.
Έγιναν τέσσερις μετρήσεις: αρχική, την αμέσως επόμενη μέρα (έλεγχος
αξιοπιστίας), τελική και διατήρησης. Επίσης στους μαθητές και των δυο
ομάδων μοιράστηκαν ερωτηματολόγια για τη διερεύνηση του βαθμού
ικανοποίησής τους. Από την επεξεργασία των αποτελεσμάτων προέκυψε ότι
ανά ξεχωριστό παράγοντα τεχνικής και αποτελέσματος των τριών
χτυπημάτων και ως προς την αντλούμενη ικανοποίηση από το πρόγραμμα, η
πειραματική ομάδα ήταν καλύτερη από την ομάδα ελέγχου. Συμπεραίνεται ότι
η μέθοδος «Play and Stay» που προτείνει η Διεθνής Ομοσπονδία
Αντισφαίρισης είναι πιο αποτελεσματική σε όλο το φάσμα της διδασκαλίας.
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Collections
- Διδακτορικές Διατριβές (ΤΕΦΑΑ) [138]
- Διδακτορικές Διατριβές ΠΘ [1572]