Διερεύνηση της επίδρασης προγράμματος υπαίθριων αθλητικών δραστηριοτήτων αναψυχής στης περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Η περίπτωση μαθητών Γυμνασίων Ν. Λασιθίου
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Ξενιδάκη, ΔωροθέαΌνομα μέλους επιτροπής
Αλεξανδρής, Κωνσταντίνος
Αλμπανίδης, Ευάγγελος
Όνομα Επιβλέποντος
Κουθούρης, Χαρίλαος
Ημερομηνία
2012Γλώσσα
el
Λέξη-κλειδί
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθεί η επίδραση ενός παρεμβατικού προγράμματος
υπαίθριων αθλητικών δραστηριοτήτων αναψυχής στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση μαθητών
Γυμνασίου. Στην έρευνα συμμετείχαν 89 μαθητές και μαθήτριες και των τριών τάξεων των
Γυμνασίων Λασιθίου Κρήτης (52 μαθητές ως πειραματική ομάδα και 37 μαθητές ως ομάδα
ελέγχου). Για την αξιολόγηση της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης των μαθητών
χρησιμοποιήθηκε ο συνδυασμός τριών κλιμάκων: α) κλίμακα έντεκα διπολικών θεμάτων
καταγραφής των «στάσεων ως προς τη προστασία του περιβάλλοντος», β) κλίμακα πέντε θεμάτων
(7βάθμια κλίμακα Likert) για τη διερεύνηση της «πρόθεσης για συμμετοχή σε δράσεις για την
προστασία του περιβάλλοντος» και γ) κλίμακα δεκαοκτώ θεμάτων για τη διερεύνηση της
«εμπλοκής των μαθητών σε υπαίθριες δραστηριότητες». Τα αποτελέσματα για την πειραματική
ομάδα (t-test για εξαρτημένα δείγματα) μεταξύ αρχικής και -μετά την παρέμβαση- μέτρησης,
ανέδειξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές: α) σε δύο θέματα της κλίμακας «στάσεις των μαθητών
έναντι της έννοιας της προστασίας τους περιβάλλοντος» (ρ<01), β) και στα πέντε θέματα της
κλίμακας «πρόθεση για συμμετοχή των μαθητών σε δράσεις για την προστασία του
περιβάλλοντος» (ρ<.05) και γ) σε δύο θέματα της κλίμακας «εμπλοκή των μαθητών σε Υπαίθριες
Δραστηριότητες» (ρ<.05). Αναφορικά της σύγκρισης των επιδόσεων των μαθητών - μετά την
διαδικασία παρέμβασης - μεταξύ πειραματικής ομάδας και της ομάδας ελέγχου εμφανίσθηκαν
στατιστικά σημαντικές διαφορές: α) σε πέντε θέματα της κλίμακας «στάσεις των μαθητών έναντι
της έννοιας της προστασίας τους περιβάλλοντος», (ρ<.01) β) σε όλα τα θέματα της κλίμακας
«πρόθεση για συμμετοχή των μαθητών σε δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος» (ρ<.05)
και γ) σε έντεκα θέματα της κλίμακας «εμπλοκή των μαθητών σε Υπαίθριες Δραστηριότητες»,
όπου οι μαθητές της πειραματικής ομάδας σημείωσαν υψηλότερες τιμές από τις αντίστοιχες των
μαθητών της ομάδας ελέγχου (ρ<.05). Συμπερασματικά, υπήρξε θετική επίδραση του
προγράμματος παρέμβασης με υπαίθριες δραστηριότητες αθλητισμού αναψυχής στην αλλαγή των
στάσεων των μαθητών ως προς τη προστασία του περιβάλλοντος, της πρόθεσης για συμμετοχή σε
δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος και της εμπλοκής τους σε υπαίθριες
δραστηριότητες.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.