Μαθημένη ανημποριά και κλίμα παρακίνησης
View/ Open
Author
Καρακαντά, ΕλένηCommittee member
Διγγελίδης, Νικόλαος
Θεοδωράκης, Ιωάννης
Supervisor name
Παπαϊωάννου, Αθανάσιος
Date
2010Language
el
Access
free
Abstract
Η παρακίνηση είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για την
καθημερινή δραστηριότητα του ατόμου και στο σχολικό περιβάλλον μπορεί να
υποστηρίξει την κατάλληλη γνώση και εκπαίδευση. Από την άλλη πλευρά, η "μαθημένη
ανημποριά", είναι η βασική αιτία αποτυχίας και επιπλέον ένας από τους βασικούς λόγους
για την ανάπτυξη συναισθηματικών διαταραχών στα παιδιά. Ο στόχος αυτής της έρευνας
ήταν να μελετήσει τη σχέση ανάμεσα στο κλίμα παρακίνησης και της μαθημένης
ανημποριάς στα τμήματα φυσικής αγωγής. Το δείγμα περιελάμβανε συνολικά 451
μαθητές/τριες από Γυμνάσια και Λύκεια της Δυτικής Θεσσαλίας. Η έρευνα
πραγματοποιήθηκε μέσω σταθμισμένων ερωτηματολογίων για την ελληνική γλώσσα.
Όλες οι κλίμακες είχαν αποδεκτούς δείκτες εσωτερικής συνοχής. Όσον αφορά τις σχέσεις
μεταξύ του κλίματος παρακίνησης του καθηγητή και τις μαθημένης ανημποριάς τα
αποτελέσματα έδειξαν ότι οι αντιλήψεις της έμφασης του καθηγητή στην αποφυγή της
μάθησης και της επίδοσης σχετίστηκαν θετικά με την απαισιοδοξία των μαθητών. Τα
αποτελέσματα είναι σύμφωνα με συμπεράσματα προηγούμενων ερευνών και δηλώνουν
την ανάγκη για ισχυροποίηση των μαθητών, ενθάρρυνση, θετική επιρροή και δόμηση του
περιβάλλοντος τους κατά τέτοιο τρόπο ώστε να προαχθεί το ενδιαφέρον τους για το
μάθημα της φυσικής αγωγής.
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.