Η αυτεπάρκεια και το άγχος των εκπαιδευτικών από τη χρήση νέων τεχνολογιών στο δημοτικό σχολείο
Öffnen
Autor
Ταστσίδης, ΠαναγιώτηςSupervisor name
Αντωνίου, Παναγιώτης Δ.
Datum
2011Language
el
Access
free
Zusammenfassung
Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας και η εξάπλωση των Τ.Π.Ε. προϋποθέτουν την
ετοιμότητα των εκπαιδευτικών, ώστε οι υπολογιστές (Η/Υ) να ενσωματωθούν ομαλά
στη διδακτική πρακτική ως εργαλεία μάθησης. Προηγούμενες έρευνες έχουν
καταδείξει την σχέση μεταξύ της χρήσης των υπολογιστών και των πεποιθήσεων που
έχουν οι χρήστες για αυτούς, ενώ και ο βαθμός άγχους για τις Νέες Τεχνολογίες
επηρεάζει άμεσα τη χρήση των υπολογιστών από τους εκπαιδευτικούς κατά τη
διδασκαλία τους. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διαπιστωθεί η
αλληλεπίδραση της αυτεπάρκειας και του άγχους στη χρήση υπολογιστών από τους
εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και να διερευνηθεί αν η
επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις Τ.Π.Ε έχει αυξήσει τις θετικές στάσεις για τους
υπολογιστές και μείωσε αντίστοιχα το άγχος τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 250
εκπαιδευτικοί, όλων των ειδικοτήτων, άνδρες και γυναίκες, που υπηρετούν σε
Δημοτικά Σχολεία των Σερρών, της Ξάνθης και των Αθηνών. Ως εργαλεία της
έρευνας χρησιμοποιήθηκαν η Ελληνική Κλίμακα Μέτρησης του Άγχους με τους
υπολογιστές (Σωτηράκη, 2006), με την οποία αξιολογήθηκε ο βαθμός άγχους από τη
χρήση Η/Υ και η αλληλεπίδραση του χρήστη με τον Η/Υ καθώς και η Ελληνική
Κλίμακα Αυτεπάρκειας των Υπολογιστών (Κασωτάκη & Ρούσσος, 2006) για την
μέτρηση του βαθμού αυτεπάρκειας σε βασικές γνώσεις χειρισμού Η/Υ και στην
αντιμετώπιση απλών προβλημάτων. Από τη μελέτη των αποτελεσμάτων
διαπιστώθηκε ότι η υψηλή τιμή αυτεπάρκειας συνδυάζεται με χαμηλές τιμές άγχους.
Οι εκπαιδευτικοί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση εμφανίζουν υψηλό βαθμό
αυτεπάρκειας και χαμηλό βαθμό άγχους από τη χρήση Η/Υ στη διδασκαλία τους,
γεγονός που αποδίδεται στον καθοριστικό ρόλο της επιμόρφωσης, όμως
εξακολουθούν να παραμένουν επιφυλακτικοί στη χρήση νέων τεχνολογιών κατά το
διδακτικό τους έργο.
Academic publisher
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.