Επίδραση της "πράσινης" διαμόρφωσης των σχολικών αυλών στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, τη μάθηση και τη σωματική, κοινωνική και ψυχική υγεία των μαθητών-τριών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Γαρίτσης, ΙωάννηςΌνομα Επιβλέποντος
Κουθούρης, Χαρίλαος
Ημερομηνία
2010Γλώσσα
el
Λέξη-κλειδί
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση πιθανής επίδρασης του διαφορετικού
βαθμού πράσινης διαμόρφωσης κάθε σχολικής αυλής στην αντίληψη μαθητών-τριών
δημοτικών σχολείων ως προς τις έννοιες α) της περιβαλλοντικής τους ευαισθητοποίησης,
β)της μάθησης τους, γ) της σωματικής τους υγείας, δ)της κοινωνικής τους υγείας και ε)
της ψυχικής τους υγείας. Δείγμα αποτέλεσαν 180 μαθητές-τριες (85 αγόρια, 95 κορίτσια),
της 6ης τάξης, δημοτικών σχολείων των Νομών Θεσσαλονίκης και Ημαθίας. Η επιλογή
των σχολείων έγινε με κριτήριο το βαθμό πράσινης διαμόρφωσης των αυλών τους που
κατηγοριοποιήθηκε σε τρία επίπεδα. Για την αξιολόγηση της επίδρασης του διαφορετικού
επιπέδου πράσινης διαμόρφωσης της σχολικής αυλής αντίστοιχα στην αντίληψη των
μαθητών-τριών χρησιμοποιήθηκε το όργανο μέτρησης των Dyment και Bell (2005), αφού
τροποποιήθηκε στην ελληνική γλώσσα και πραγματικότητα. Ο βαθμός εγκυρότητας και
αξιοπιστίας των επιμέρους κλιμάκων ελέγχθηκε επιτυχώς (Cronbach’s α=.69<.73).Η
συλλογή των δεδομένων έγινε σε 5βάθμια κλίμακα Likert. Τα αποτελέσματα της
ανάλυσης διακύμανσης υποστήριξαν ότι το διαφορετικό επίπεδο πράσινης διαμόρφωσης
των σχολικών αυλών επηρεάζει ανάλογα την αντίληψη των μαθητών-τριών σχετικά με α)
την περιβαλλοντική τους ευαισθητοποίηση (F(2,i77)=30.501, ρ<·05), β) τη μάθηση τους
(F(2.i77)=26.798, ρ<·05), γ) τη σωματική τους υγεία (F(2,i77)=23.851, ρ<·05), δ) την
κοινωνική τους υγεία (F(2,i77>=66.925, ρ<.05) και ε) την ψυχική τους υγεία (F(2.i77)=31.336,
ρ< 05). Η παρούσα έρευνα διαπίστωσε τη θετική επίδραση των πράσινων σχολικών αυλών
στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, τη μάθηση, τη σωματική, κοινωνική και ψυχική
υγεία των μαθητών-τριών και στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, ενώ προτείνει
σύγχρονους τρόπους για σωστό σχεδίασμά και υλοποίηση αντίστοιχων προγραμμάτων και
δράσεων ‘πρασινίσματος’ των ελληνικών σχολικών αυλών.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.