Το πρασίνισμα του μαθήματος της φυσικής αγωγής
View/ Open
Author
Χατζημιχαήλ, ΜαριάναSupervisor name
Μιχαλοπούλου, Μαρία
Date
2011Language
el
Access
free
Abstract
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει την επίδραση ενός παρεμβατικού
προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, μέσω του μαθήματος της Φυσικής
Αγωγής, στην απόκτηση - διατήρηση επιλεγμένων γνώσεων και στη διαμόρφωση
στάσεων σε θέματα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης σε μαθητές της Ε' τάξης του
Δημοτικού Σχολείου. Η παρούσα έρευνα κρίθηκε πρωτότυπη, γιατί συνδύασε το μάθημα
της Φυσικής Αγωγής με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, με τη συμβολή των
περιβαλλοντικών παιχνιδιών. Το δείγμα αποτέλεσαν 74 μαθητές και μαθήτριες, που
φοιτούσαν στην Πέμπτη τάξη του Δημοτικού Σχολείου. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δυο
ομάδες, την πειραματική ομάδα και την ομάδα ελέγχου. Η συλλογή των δεδομένων έγινε
με την βοήθεια ερωτηματολογίου. Η πειραματική διαδικασία της έρευνας
πραγματοποιήθηκε σε τρεις φάσεις: συμπλήρωση ερωτηματολογίου κατά την αρχική
μέτρηση, κατά την τελική μέτρηση μετά την εφαρμογή του σχεδιασμένου παρεμβατικού
προγράμματος και κατά τη μέτρηση διατήρησης, μετά το πέρας τεσσάρων μηνών από τη
διδακτική παρέμβαση. Από τα αποτελέσματα της έρευνας εξάγεται το συμπέρασμα ότι οι
μαθητές και οι μαθήτριες της πειραματικής ομάδας αύξησαν τις γνώσεις και τις στάσεις
τους με την επίδραση του παρεμβατικού προγράμματος. Το παιδαγωγικό - παρεμβατικό
πρόγραμμα, μέσω των παιχνιδιών, που σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε με στόχο την
υποστήριξη της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, συνέβαλε αποτελεσματικά στη
απόκτηση, ενίσχυση και ανάπτυξη της περιβαλλοντικής γνώσης, στάσης και δράσης των
μαθητών -μαθητριών, στη διαμόρφωση υπεύθυνης περιβαλλοντικής συμπεριφοράς,
καθώς και στη διατήρηση αυτών των ποιοτικών χαρακτηριστικών και μετά την
παρέλευση των τεσσάρων μηνών.
Academic publisher
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.