Σχέσεις μεταξύ των φύλων στον αθλητισμό: εμπειρίες αθλητριών με προπονητές & προπονήτριες

Voir/ Ouvrir
Auteur
Κουρτεσοπούλου, ΆνναCommittee member
Θεοδωράκης, Γιάννης
Πολλάτου, Ελιζάνα
Supervisor name
Χρόνη, Στυλιανή
Date
2007Language
el
Access
free
Résumé
Σκοπός της εργασίας ήταν να διερευνήσει τις εμπειρίες Ελληνίδων αθλητριών με
άνδρες και γυναίκες προπονητές, όσο αφορά την επικοινωνία τους, τις συμπεριφορές που
εκδηλώνονται στα πλαίσια της συνεργασίας τους, αλλά και πιθανούς ανασταλτικούς
λόγους μελλοντικής εμπλοκής των αθλητριών με το χώρο του αθλητισμού. Η συλλογή
των δεδομένων έγινε με την συμπλήρωση γραπτού ερωτηματολογίου. Το δείγμα της
έρευνας αποτέλεσαν 181 αθλήτριες, στο σύνολό τους το 38,7% είχε συμμετοχές σε
διεθνείς αγώνες, το 51,4% σε εθνικό επίπεδο, το 2,8% σε τοπικό και το 7,2% σε επίπεδο
συλλόγου. Οι ηλικίες κυμαίνονταν από 15 έως 35 χρόνια (Μ.Ο. = 21,77, Τ.Α. = 3,39 έτη)
και ο μέσος όρος προπονήσεων ανά εβδομάδα ήταν 5,5 φορές (Τ.Α. = 1, 93) Η
επεξεργασία των δεδομένων έγινε με τη χρησιμοποίηση του στατιστικού πακέτου SPSS
10.0 for Windows, αναλύσεις χ2 και περιγραφική στατιστική. Τα αποτελέσματα δείχνουν
μια προτίμηση των αθλητριών συνεργασίας με προπονήτριες λόγω ότι νιώθουν
περισσότερη άνεση στη μεταξύ τους σχέση, ενώ ο παράγοντας αγωνιστικό επίπεδο έδειξε
να διαφοροποιεί το βαθμό αντίληψης των συμπεριφορών που υιοθετούνται από
προπονητές/τριες. Επίσης σε συνολικό ποσοστό 71% οι αθλήτριες δήλωσαν ότι είχαν
εμπειρίες ανεπιθύμητων συμπεριφορών (50,3% εντός και 60,8% εκτός αθλητισμού) κατά
πλειοψηφία (69%) από άνδρα εμπλεκόμενο, με το αγωνιστικό επίπεδο και το είδος
αθλήματος να διαφοροποιεί τα ποσοστά εμφάνισής τους. Τέλος, σπουδαιότερους
ανασταλτικούς της μελλοντικής τους εμπλοκής με τον αθλητισμό ανέφεραν την έλλειψη
ενδιαφέροντος, την έλλειψη αρκετού σεβασμού και το χαμηλό μισθό.
Academic publisher
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.