Οι μέθοδοι της αμοιβαίας διδασκαλίας και του αυτοελέγχου στο Γυμνάσιο
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Μίζιος, ΔημήτρηςΌνομα Επιβλέποντος
Διγγελίδης, Νικόλαος
Ημερομηνία
2007Γλώσσα
el
Λέξη-κλειδί
Σημειώσεις
Παρατηρήσεις έκδοσης: παρόραμα στη σελιδαρίθμηση.
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Ο σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να εξεταστούν οι διαφορές μαθητών/τριων
Λ' γυμνασίου ως προς την εσωτερική-εξωτερική παρακίνηση, την ικανοποίηση και
την αυτονομία. Στην έρευνα συμμετείχαν 106 άτομα (57 αγόρια και 49 κορίτσια)
ηλικίας 12 ετών (Μ=12.03±.21). Ο σχεδιασμός της έρευνας περιλάμβανε δυο ομάδες
ανά μέθοδο και πραγματοποιήθηκε σε δυο φάσεις (αναστροφή των πειραματικών
ομάδων σε ελέγχου και αντίθετα). Εφαρμόστηκε ένα παρεμβατικό πρόγραμμα
εξάσκησης των μαθητών/τριων, σε τρεις δεξιότητες καλαθοσφαίρισης, με την μέθοδο
της αμοιβαίας διδασκαλίας και του αυτοελέγχου. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη
χρήση κατάλληλα προσαρμοσμένων ερωτηματολογίων και κινητικών τεστ
καλαθοσφαίρισης. Όλες οι κλίμακες είχαν αποδεκτούς δείκτες εσωτερικής συνοχής
(α>.61). Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι το πρόγραμμα παρέμβασης με την
χρήση των μεθόδων αμοιβαίας διδασκαλίας και αυτοελέγχου ήταν αποτελεσματικό
καθώς συνέβαλε στην αύξηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στις δοκιμασίες της
πάσας, της τρίπλας και του σουτ. Οι μαθητές/τριες της μεθόδου αυτοελέγχου είχαν
προς την εσωτερική παρακίνηση και την αναγνωρίσιμη ρύθμιση. Η μέθοδος της
αμοιβαίας διδασκαλίας εμφάνισε υψηλότερα σκορ στην αυτονομία. Στο σύνολο των
μετρήσεων και τα δυο φύλα αύξησαν σημαντικά τις επιδόσεις τους, με τα αγόρια να
υπερτερούν στις κινητικές δεξιότητες και την ικανοποίηση και τα κορίτσια στην
αυτονομία. Τα αποτελέσματα συζητούνται υπό το πρίσμα της θεωρίας του
αυτοκαθορισμού και αξιολογούνται σε συνδυασμό με την θεωρία της αυτορύθμισης
και της χρήσης μεταγνωστικών διεργασιών.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ανεξάρτητα Τμήματα. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.