Σύγκριση της επίδρασης δύο προσεγγίσεων διδασκαλίας χορού στην αυτο-αντίληψη μαθητών ΣΤ' τάξης δημοτικού σχολείου
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Μπεληγιάννη, ΕλένηΌνομα Επιβλέποντος
Γούδας, Μάριος
Ημερομηνία
2006Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Σκοπός της έρευνας αυτής ήταν να διερευνηθεί η επίδραση δύο
προσεγγίσεων διδασκαλίας χορού, του δημιουργικού χορού αφενός και του
χορού μέσω του μοντέλου αθλητικής αγωγής (Sport Education) αφετέρου,
στην αυτο-αντίληψη σε παιδιά ΣΤ' δημοτικού. Συμμετείχαν 41 μαθητές και
μαθήτριες ηλικίας 12 ετών, οι οποίοι χωρίστηκαν σε 2 ομάδες και
διδάχθηκαν χορό για 12 διδακτικές ώρες με μία από τις δύο προσεγγίσεις. Η
μέτρηση της αυτο-αντίληψης έγινε με την ελληνική έκδοση του Self
Perception Profile for Children (SPPC) (Harter, 1985). Πραγματοποιήθηκε
ανάλυση 2X2 MANOVA με επαναλαμβανόμενες μετρήσεις. Ανεξάρτητες
μεταβλητές ήταν η Ομάδα (2) και η Μέτρηση (δύο επίπεδα) πριν και μετά
την παρέμβαση. Εξαρτημένες μεταβλητές ήταν τα σκορ των μαθητών στις
έξι υπο-κλίμακες του ερωτηματολογίου. Η επίδραση του παράγοντα
Μέτρηση δεν ήταν σημαντική E76.34)=763. ρ>.05). δείχνοντας ότι δεν υπήρξε
διαφοροποίηση του συνόλου του δείγματος στις έξι εξαρτημένες μεταβλητές.
Επίσης, η αλληλεπίδραση Ομάδα X Μέτρηση δεν ήταν σημαντική
Εώ.34)=2.002, ρ=.09 δείχνοντας ότι δεν υπήρξε καλύτερη βελτίωση της μιας
ομάδας παρέμβασης σε σχέση με την άλλη. Συμπερασματικά, παρόλο που ο
χορός φέρει μία προκατάληψη ιδιαίτερα για τα αγόρια στην ελληνική
κοινωνία, δε δημιουργεί αρνητικές επιπτώσεις στην αυτο-αντίληψη των
παιδιών.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.