Η επίδραση της αυτο-επιμόρφωσης στην παροχή ανατροφοδότησης σε μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
View/ Open
Author
Καλαϊτζή, ΕλισάβετSupervisor name
Δέρρη, Βασιλική
Date
2006Language
el
Access
free
Abstract
Σκοπός της έρευνας ήταν να μελετηθεί η επίδραση της αυτό-επι μόρφωσης στην
παροχή ανατροφοδότησης σε μαθητές πρώτης σχολικής ηλικίας. Συμμετείχαν
είκοσι εκπαιδευτικοί, ετών 35 - 50 ετών (Μ=38, S.D=2.5), με διδακτική εμπειρία
πάνω από 3 χρόνια, οι οποίοι επιλέχθηκαν με τη μέθοδο της τυχαίας
δειγματοληψίας. Οι δέκα από αυτούς αποτέλεσαν την ομάδα ελέγχου ενώ οι
υπόλοιποι την πειραματική ομάδα. Βιντεοσκοπήθηκαν συνολικά τέσσερα
μαθήματα από κάθε διδάσκοντα, δύο πριν την εφαρμογή και δύο μετά το τέλος της
αυτό - επιμόρφωσης. Μετά τα δύο πρώτα μαθήματα κάθε εκπαιδευτικός της
πειραματικής ομάδας έλαβε ένα πληροφοριακό, σχετικό με την ανατροφοδότηση,
έντυπο και την κασέτα ήχου - εικόνας με τα δύο ήδη υλοποιημένα μαθήματά του,
ώστε να διαπιστώσει τα σημεία που πιθανά μπορούσαν να βελτιωθούν. Τα
χαρακτηριστικά της ανατροφοδότησης αναλύθηκαν α) με το Feedback
Observation Instrument (FOI) των Silverman, Tyson, και Krampitz (1992) και β) με
το Augmented Feedback Observation System (AFOS) (Tan, 1996). H
πολυμεταβλητή ανάλυση διακύμανσης με επαναλαμβανόμενες μετρήσεις (2X2
Manova with repeated measures) εφαρμόστηκε για την επεξεργασία των
δεδομένων. Τα αποτελέσματα έδειξαν στατιστικά σημαντική βελτίωση της
πειραματικής ομάδας έναντι της ομάδας ελέγχου στο περιεχόμενο, την εστίαση,
την ποιότητα της ανατροφοδότησης καθώς και στην παροχή της ανά λεπτό.
Συμπεραίνεται ότι μία σχετικά απλή και σύντομης διάρκειας αυτό-επιμόρφωση
μπορεί να επηρεάσει θετικά την παροχή ανατροφοδότησης στο μάθημα της
φυσικής αγωγής.
Academic publisher
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.