Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorΚαλδή, Σταυρούλαel
dc.contributor.advisorΠαπαδημητρίου, Βασιλικήel
dc.creatorΓκολφινοπούλου, Βασιλικήel
dc.date.accessioned2015-07-24T12:23:51Z
dc.date.available2015-07-24T12:23:51Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.other5127
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/14419en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.5873
dc.description.abstractΤο θέμα, το οποίο πραγματεύεται η παρούσα μελέτη αφορά δυο νέες διδακτικές μεθόδους, τη διαθεματική προσέγγιση και τη διδακτική μέθοδο project και το πώς τις αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η παρούσα μελέτη διερευνά, πιο ειδικά τις απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη χρήση των μεθόδων αυτών αλλά και το αν πιστεύουν ότι η εφαρμογή τους μπορεί να προσφέρει σε αυτούς, στους μαθητές και γενικότερα στους σκοπούς της εκπαίδευσης. Η πορεία που ακολουθήθηκε ήταν η βιβλιογραφική ανασκόπηση αρχικά και μετέπειτα η έρευνα σε ένα δείγμα εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να αποκτήσουμε μια εικόνα και της θεωρίας και της πράξης. Στο πρώτο κεφάλαιο της μελέτης γίνεται αναφορά γενικά στους σκοπούς της εκπαίδευσης έτσι ώστε να έχουμε τη βάση πάνω στην οποία θα πρέπει να στηρίξουμε το υπόλοιπο οικοδόμημα. Η όλη αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και των γενικότερων εκπαιδευτικών δομών θα στηριχθούν στους σκοπούς της παιδείας και της εκπαίδευσης. Έτσι γίνεται αναφορά στο παραδοσιακό μοντέλο διδασκαλίας, το οποίο και αντιπαραθέσαμε με το προοδευτικό, και περνώντας στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα παραδοσιακά αναλυτικά προγράμματα και τα νέα όπως επίσης και το δασκαλοκεντρικό μοντέλο διδασκαλίας το οποίο έρχεται σε αντίθεση με το μοντέλο που πρεσβεύουν οι διδακτικές προσεγγίσεις που εξετάζει η παρούσα μελέτη και αναφερόμαστε φυσικά στο μαθητοκεντρικό μοντέλο. Συνεχίζοντας την πορεία της βιβλιογραφικής μας ανασκόπησης στο τρίτο κεφάλαιο πραγματοποιείται η πρώτη μας επαφή με τη μια από τις δυο διδακτικές μεθόδους, τη διαθεματική προσέγγιση της διδασκαλίας. Στο κεφάλαιο αυτό φροντίσαμε να παρουσιαστεί αναλυτικά η μέθοδος και να δοθούν όλες οι πτυχές της έτσι ώστε να μπορούμε να έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα για το πώς θα συμβάλλει η μέθοδος αυτή στην προσπάθεια εξέλιξης της εκπαίδευσης. Στο τέταρτο κεφάλαιο κάναμε το αντίστοιχο για τη διδακτική μέθοδο project, αναλυτική παρουσίασή της δηλαδή. Στο πέμπτο κεφάλαιο συνοψίζονται οι κυριότερες διαφορές και ομοιότητες των δύο μεθόδων με σκοπό να δούμε τι σκοπούς και στόχους τελικά εξυπηρετεί η καθεμία ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να εφαρμόζουν την εκάστοτε μέθοδο ανάλογα με την περίσταση και τους σκοπούς της διδασκαλίας τους. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση των ερευνών από τον ελλαδικό και διεθνή χώρο που βρίσκεται στο έκτο κεφάλαιο, βοηθάει στο να υποστηρίξουμε τη θεματική της δικής μας έρευνας αλλά και να επισημάνουμε τα σημεία εκείνα που πρέπει να διερευνηθούν επιπρόσθετα. Φτάνουμε στο έβδομο κεφάλαιο όπου γίνεται η παρουσίαση του ερευνητικού εργαλείου το οποίο χρησιμοποιήθηκε για την εκπόνηση της παρούσας μελέτης. Σε αυτό το κεφάλαιο αναφέρονται οι στόχοι της έρευνας μας και πως αυτοί επιτυγχάνονται με τη βοήθεια της συνέντευξης. Ταυτόχρονα επισημαίνονται και οι αδυναμίες της παρούσας έρευνας με στόχο να δώσουμε την πλήρη εικόνα της δουλειάς μας ώστε αν σταθούμε η αφετηρία για περαιτέρω σχετικές έρευνες να είναι γνωστά τα προτερήματα αλλά και τα τρωτά σημεία. Ακολουθεί το όγδοο κεφάλαιο γίνεται η ανάλυση, η παρουσίαση και ο σχολιασμός των δεδομένων για να ερμηνεύσουμε αυτά που προέκυψαν, να κατανοήσουμε τελικά την κρατούσα κατάσταση και να γνωρίζουμε προς τα πού πρέπει να κινηθούμε, τι πρέπει να διορθώσουμε, σε τι πρέπει να δώσουμε βαρύτητα και σε ποιο βαθμό. Τέλος στο ένατο κεφάλαιο συνοψίζεται ο, τι έχει προηγηθεί και με βάση αυτά γίνονται κάποιες προτάσεις. Στόχος μας είναι να γίνουν κατανοητές οι διδακτικές μέθοδοι που εξετάζει η παρούσα εργασία και να το επιβεβαιώσουμε αυτό και στην πράξη γι’ αυτό και εστιάσαμε στις απόψεις των εκπαιδευτικών. Φιλοδοξούμε δε, η παρούσα μελέτη να γίνει η αφορμή και να κινητοποιήσει τον παιδαγωγικό κόσμο αλλά και το ερευνητικό πεδίο ώστε να αξιοποιηθούν απόλυτα οι δυνατότητες που μπορούν να προσφέρουν οι δυο διδακτικές προσεγγίσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ -- ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑel
dc.subject.otherΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ -- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗel
dc.titleΘεωρία και πράξη της διαθεματικής προσέγγισης της διδασκαλίας και της διδακτικής μεθόδου project : απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Solange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International