Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για την επιμόρφωσή τους
Autor
Φιλοκώστα, ΘεοδώραSupervisor name
Μπαγάκης, Γιώργος
Παπαδημητρίου, Βασιλική
Fecha
2010Language
el
Access
free
Resumen
Η παρούσα μελέτη αποσκοπούσε στη διερεύνηση των απόψεων και στάσεων των
εκπαιδευτικών και των δυο βαθμίδων σχετικά με επιμέρους ζητήματα που αφορούν
στην επιμόρφωσή τους. Το δείγμα αποτέλεσαν 200 εκπαιδευτικοί από σχολεία
πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Μαγνησίας. Για την
επεξεργασία των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική ανάλυση. Διαπιστώθηκε
καταρχάς ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι η επιμόρφωση που έχουν παρακολουθήσει
έχει συμβάλλει κάτω του μέτριου τόσο στη βελτίωση των επιμέρους διαστάσεων του
εκπαιδευτικού τους έργου όσο και στην επαγγελματική και προσωπική τους
ανάπτυξη. Επιπλέον τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν ανάγκη η
επιμορφωτική δράση να εστιάσει σε πολλά θέματα και κυρίως σε αυτά που άπτονται
του διδακτικού και ψυχοπαιδαγωγικού τους ρόλου μέσα από μεθόδους που
προσιδιάζουν στις αρχές της θεωρίας μάθησης των ενηλίκων και από επιμορφωτές
που συνδυάζουν τη θεωρητική κατάρτιση με την εμπειρική αντίληψη της σύγχρονης
εκπαιδευτικής πραγματικότητας. Διαπιστώθηκε ακόμη ότι ο τίτλος της επιμόρφωσης
πρέπει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην επαγγελματική εξέλιξη των
εκπαιδευτικών ενώ ανεξάρτητα από το χώρο διεξαγωγής της επιμόρφωσης η
πλειοψηφία των ερωτηθέντων εκπαιδευτικών προτιμά αυτή να λαμβάνει χώρα τόσο
εντός όσο και εκτός των ωρολογίου προγράμματος, κατά τη διάρκεια της σχολικής
χρονιάς.
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.