Πολιτικές επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα και η ευρωπαϊκή τους προοπτική
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Μπαμπανίκος, ΝικόλαοςΌνομα Επιβλέποντος
Ζμας, Αριστοτέλης
Ημερομηνία
2010Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Η παρούσα εμπειρική έρευνα επιδιώκει να αναδείξει πτυχές της εκπαιδευτικής πολιτικής
που εφαρμόζονται από το ελληνικό κράτος στο πεδίο της τεχνικής και επαγγελματικής
εκπαίδευσης σε συνάρτηση με την ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική. Αρχικά διερευνάται
κατά πόσο οι ασκούμενες στην ελληνική επικράτεια πολιτικές διέπονται από συνοχή. Στη συνέχεια
εξετάζεται η σχέση μεταξύ της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της οικονομικής ανάπτυξης
της Ελλάδας. Στο τρίτο μέρος της έρευνας διερευνάται κατά πόσο οι πολιτικές της
Ευρωπαϊκής Ένωσης σε θέματα επαγγελματικής εκπαίδευσης επηρεάζουν το αντίστοιχο εκπαιδευτικό
γίγνεσθαι στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τα πορίσματα της έρευνας, οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν ότι οι μεταρρυθμίσεις
που προωθήθηκαν στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια στο πεδίο της επαγγελματικής
εκπαίδευσης χαρακτηρίζονται από ασυνέχεια. Επιπλέον, η σχέση μεταξύ επαγγελματικής εκπαίδευσης
και αγοράς εργασίας παραμένει προβληματική. Σε ό,τι αφορά την ευρωπαϊκή εκπαιδευτική
πολιτική δεν υπάρχει ευθυγράμμιση των ελληνικών μεταρρυθμίσεων, παρότι τα
εκπαιδευτικά κελεύσματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης θεωρούνται σωστά.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.