Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΤριανταφυλλίδης, Τριαντάφυλλος Α.el
dc.contributor.advisorΧατζηκυριάκου, Κώσταςel
dc.creatorΤόκα, Αικατερίνηel
dc.date.accessioned2015-07-24T12:23:41Z
dc.date.available2015-07-24T12:23:41Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.other7985
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/14289en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.5809
dc.description.abstractΟι έρευνες που έχουν διερευνηθεί τις τελευταίες δεκαετίες διεθνώς έχουν καταδείξει ότι οι αριθμομηχανές τσέπης (calculators) αποτελούν πραγματικότητα στα εκπαιδευτικά συστήματα διαφόρων αναπτυγμένων κρατών. Στην Ελλάδα, μόλις το 2006, με τη συγγραφή των νέων σχολικών εγχειριδίων, εμφανίστηκαν οι πρώτες ασκήσεις που εκτελούνται με τη βοήθεια των υπολογιστών τσέπης. Στην παρούσα έρευνα, προσδιορίζονται αρχικά σε θεωρητικό επίπεδο οι αριθμομηχανές τσέπης στη μαθηματική εκπαίδευση με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους, γίνεται ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, ενώ στη συνέχεις ερευνάτε εμπειρικά η εισαγωγή τους στη διδασκαλία των μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο, καταγράφοντας τις αντιλήψεις και τις στάσεις των μαθητών και μαθητριών. Στους μαθητές και τις μαθήτριες πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις, πριν και μετά, και ακολούθησε και διδακτική παρέμβαση με συγκεκριμένες δραστηριότητες. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την ανάλυση των δεδομένων μπορούν να συνοψιστούν στα εξής: Πρώτον, οι μαθητές και οι μαθήτριες ήταν επιφυλακτικοί ως προς την εισαγωγή των αριθμομηχανών τσέπης στο Δημοτικό Σχολείο, κυρίως γιατί εμπιστεύονται περισσότερο την επίλυση μιας αριθμητικής πράξης με το μολύβι στο χαρτί. Δεύτερον, παρατηρήθηκε μια μικρή αλλαγή στάσης των μαθητών και μαθητριών απέναντι στις αριθμομηχανές τσέπης, λόγω της σιγουριάς που εμπνέουν, εφόσον εκτελούν γρήγορα και σωστά μια αριθμητική πράξη. Τρίτον, καθόλη τη διαδικασία οι μαθητές και οι μαθήτριες φάνηκε να πιστεύουν πως μαθηματικά είναι μόνο οι τέσσερις αλγοριθμικές πράξεις και παρατηρήθηκε αδυναμία στην επιλογή κατάλληλης μεθόδου επίλυσης, ανάπτυξης μαθηματικής σκέψης. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές και οι μαθήτριες, συμμετείχαν, χωρίς να φοβούνται στην όλη εκπαιδευτική διαδικασία.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ -- ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ (ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗΣ)el
dc.subject.otherΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑel
dc.titleΑριθμομηχανές τσέπης "calculators" στη διδασκαλία των μαθηματικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International