Προσέγγιση των εννοιών της περιμέτρου και του εμβαδού ορθογωνίων και της μέτρησής τους στη Δ' τάξη του δημοτικού σχολείου με χρήση χειραπτικών υλικών
Autor
Λέμα, ΙωάνναSupervisor name
Τριανταφυλλίδης, Τριαντάφυλλος Α.
Χατζηκυριάκου, Κώστας
Fecha
2009Language
el
Access
free
Resumen
Η διδασκαλία του μαθήματος της Γεωμετρίας είναι πολύ σημαντική στην
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Ιδιαίτερα οι έννοιες της περιμέτρου και του εμβαδού και
η μέτρησή τους, θεωρούνται «δύσκολες» από τους/ις μαθητές/ριες και είναι
συνυφασμένες με παρανοήσεις. Η κατανόηση των εννοιών της περιμέτρου και του
εμβαδού απλών γεωμετρικών σχημάτων, θεωρείται ουσιαστικής σημασίας, γιατί
είναι έννοιες που τα παιδιά συναντούν πολύ συχνά στην καθημερινή τους ζωή και
καλούνται να λύσουν προβλήματα ή να αντιμετωπίσουν καταστάσεις που συνδέονται
με αυτές τις έννοιες. Η χρήση χειραπτικών υλικών για τη διδασκαλία αυτών των
εννοιών, έχει αποδειχτεί από έρευνες ότι βοηθά στην πληρέστερη κατανόησή τους
από τα παιδιά και συμβάλλει στο να γίνει αντιληπτή σε μεγάλο βαθμό η μεταξύ τους
σχέση, αλλά και οι εννοιολογικές διαφορές τους.
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.