Η εννοιολογική μεταφορά: οικουμενικότητα, πολιτισμικές διαφορές και η συμβολή τους στην εκμάθηση των γλωσσών
Mostra/ Apri
Autore
Μπότσαρη, ΕυαγγελίαSupervisor name
Παπαρούση, Μαρία
Data
2008Language
el
Access
free
Abstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιάσει το σχεδίασμά, την
εφαρμογή και την αξιολόγηση μιας διδακτικής παρέμβασης για τη διδασκαλία του
μεταφορικού λόγου στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα αντίστοιχα, με κύριο
γνώμονα τη θεωρία της εννοιολογικής μεταφοράς. Με δεδομένη την παρούσα
σχολική πραγματικότητα (μέθοδοι διδασκαλίας της πρώτης ξένης γλώσσας, σχολικά
εγχειρίδια, γνωστικό υπόβαθρο των μαθητών/ριών) αλλά και τις έρευνες για την
κατανόηση του μεταφορικού λόγου, διερευνήθηκε αν και σε ποιο βαθμό είναι εφικτή
η πρόθεση να αξιοποιηθούν οι κοινότυπες μεταφορές στη διδακτική διαδικασία
προκειμένου να καταστούν κατανοητές οι αυθεντικές λογοτεχνικές μεταφορές και
ποια είναι τα αποτελέσματα που ο ίδιες αποφέρουν στην καλλιέργεια της
μεταφορικής σκέψης. Το θεωρητικό υπόβαθρο της διδακτικής παρέμβασης
αποτέλεσαν γλωσσολογικές καθώς και αντιλήψεις γνωστικής ψυχολογίας που
αφορούν στη μεταφορική σκέψη.
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.