Μεθοδολογικό πλαίσιο αξιολόγησης της προσβασιμότητας των δικτύων μεταφοράς αστικών περιοχών : η περίπτωση της Θεσσαλονίκης
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Αποστολίδης, ΘεμιστοκλήςΌνομα Επιβλέποντος
Φώτης, Γεώργιος Ν.
Ημερομηνία
2006Γλώσσα
el
Σημειώσεις
Παρατηρήσεις έκδοσης: λείπουν οι σελίδες 69-71 από το φυσικό τεκμήριο.
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο την ανάλυση του
μεθοδολογικού πλαισίου αξιολόγησης της προσβασιμότητας των δικτύων των
αστικών συγκοινωνιών. Η εφαρμογή πραγματοποιήθηκε στον Δήμο Θεσσαλονίκης.
Για την επίτευξη αυτού του στόχου έγινε χρήση των μεθόδων χωρικής ανάλυσης
καθώς και της τεχνολογίας των Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών
(Geographic Information Systems). Συγκεκριμένα, εφαρμόζεται η τεχνική της
Ανάλυσης Δικτύου (Network Analyst) σύμφωνα με την οποία γίνεται προσδιορισμός
των χρονικών ζωνών εξυπηρέτησης ανά στάση και ανά κόμβο του οδικού δικτύου
καθώς και υπολογισμός της απόλυτης (ελάχιστη απόσταση) και της σχετικής {μέση
απόσταση) θέσης κάθε στάσης ως προς τις διάφορες υπηρεσίες. Ακόμα γίνεται χρήση
α. του χωροθετικού πηλίκου (location quotient) για τον προσδιορισμό της πυκνότητας,
της κάλυψης, της κατανομής και της εξυπηρέτησης στην περιοχή μελέτης και β. του
δείκτη μετακινήσεων που υπολογίζει την συνολική μετακίνηση που απαιτείται για να
φτάσει ο πληθυσμός σε μία στάση από όλες τις υπόλοιπες μέσω του δικτύου αστικών
συγκοινωνιών. Τέλος, οι χρονικές ζώνες εξυπηρέτησης και οι αποστάσεις
ομαδοποιούνται μέσω της ταξινομικής ανάλυσης (K-Means Cluster Analysis), οπότε
και προσδιορίζονται οι κόμβοι καθώς και οι στάσεις που παρουσιάζουν υψηλή,
μέτρια και χαμηλή προσβασιμότητα στα σχολεία, τις τράπεζες και τις δημόσιες
υπηρεσίες ξεχωριστά όσο και στο σύνολο τους. Παράλληλα, παρατίθενται και τα
συμπεράσματα που προέκυψαν κατά τη διεξαγωγή της έρευνας και τα οποία
αναφέρονται στην συγκεκριμένη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την λύση του
προβλήματος, αλλά και στον τρόπο που θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί το θέμα
μελλοντικά.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Πολυτεχνική Σχολή. Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας & Περιφερειακής Ανάπτυξης.