Οι χωροταξικές συνέπειες των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών στις περιοχές διέλευσής τους : η περίπτωση της Ιόνιας Οδού
Προβολή/ Άνοιγμα
Όνομα Επιβλέποντος
Οικονόμου, Δημήτρης
Ημερομηνία
2005Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Μεταξύ των σπουδαιότερων πολιτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που έχουν ως σκοπό την
επίτευξη της σύγκλισης και ολοκλήρωσης του ευρωπαϊκού χώρου, συγκαταλέγονται τα
Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών. Η πολιτική αυτή κατεύθυνση προωθείται ιδιαίτερα και στον
ελλαδικό χώρο, όπου τη σημαντικότερη θέση κατέχουν οι Οδικές Μεταφορές. Στη δυτική
Ελλάδα, η οποία αποτελεί προβληματική περιφέρεια τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη
γενικότερα, χρησιμοποιείται αυτή η πολιτική των μεταφορών ως πρωταρχικό μέσο άρσης της
μειονεκτικής της θέσης. Για το λόγο αυτό, η πραγματοποίηση της Ιόνιας Οδού θεωρείται ως
ένα από τα κυριότερα έργα προώθησης της ανάπτυξης της περιοχής. Μεγάλο ενδιαφέρον
παρουσιάζουν οι χωρικές συνέπειες του ʼξονα και εξετάζονται ως προς το φυσικό και
πολιτιστικό περιβάλλον, τις χρήσεις γης και το οικιστικό δίκτυο, καθώς και την αναδιάρθρωση
αυτών στις περιοχές διέλευσής του. Η οικονομική ευημερία αποτελεί ευρύτερη έννοια και,
καθώς αποτελεί πηγή πρόκλησης των εκάστοτε χωρικών φαινομένων, εξετάζεται με χρονικό
ορίζοντα αναφοράς την τρέχουσα δεκαετία. Η παραπάνω μελέτη παρουσιάζει τη
νεοδημιουργηθείσα χωρική δομή.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Πολυτεχνική Σχολή. Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας & Περιφερειακής Ανάπτυξης.