Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.creatorΤσίρης, Γιώργος Σ.el
dc.date.accessioned2015-07-24T12:21:29Z
dc.date.available2015-07-24T12:21:29Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.other3471
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/13466en
dc.description.abstractΟ αυτοσχεδιασμός αποτελεί βασικό στοιχείο τόσο της δημιουργικότητας όσο και κάθε μορφής θεραπευτικής και εκπαιδευτικής παρέμβασης μέσω της τέχνης (όπως μουσική, δράμα και χορός). Μέσα από τον αυτοσχεδιασμό ενισχύεται η έκφραση υποσυνείδητων διαδικασιών και αναδεικνύονται τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας. Αυτή η λειτουργία του αυτοσχεδιασμού βρίσκει εφαρμογή ιδιαίτερα στο χώρο της θεραπευτικής παρέμβασης, ενώ η άμεση σύνδεσή του με τη μουσική στην ευρύτερή της σημασία μπορεί να αποτελέσει τη βάση για την εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων που θα αποβλέπουν στην ενίσχυση της αλληλεπίδρασης στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τα άτομα με αυτισμό, μεταξύ άλλων ομάδων με ειδικές ανάγκες, αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες στον τομέα της αλληλεπίδρασης και της επικοινωνίας με το περιβάλλον. Η έρευνα έχει αποδείξει τη σημαντική συμβολή της μουσικής στη θεραπεία και εκπαίδευση αυτών των ατόμων, καθώς μέσω της μουσικής δίνεται η δυνατότητα να «συνηχήσουν» με τον κόσμο γύρω τους. Η εργασία αυτή επεξεργάζεται σημαντικές βιβλιογραφικές αναφορές και αναζητά τα δεδομένα εκείνα από τη διεθνή αρθρογραφία που προσδιορίζουν το πεδίο του μουσικού αυτοσχεδιασμού (κινητικός, φωνητικός, ρυθμικός, ηχητικός). Απώτερος σκοπός είναι ο προσδιορισμός των στοιχείων του εκπαιδευτικού σχεδιασμού τα οποία θα συμβάλουν στην ενίσχυση της αλληλεπίδρασης των ατόμων με αυτισμό με το περιβάλλον. Προς αυτήν την κατεύθυνση, σημαντική κρίθηκε η πραγματοποίηση μίας μελέτης περίπτωσης στα πλαίσια αυτής της εργασίας. Μέσα από αυτή τη μελέτη περίπτωσης αναδείχτηκαν βασικά στοιχεία σχετικά με το σχεδίασμά και την εφαρμογή ενός προγράμματος μουσικού αυτοσχεδιασμού για ένα άτομο με αυτισμό.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑel
dc.subject.otherΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ -- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗel
dc.subject.otherΑΥΤΙΣΜΟΣel
dc.titleΗ χρήση του μουσικού αυτοσχεδιασμού για την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης σε άτομα με αυτισμό : μια μελέτη περίπτωσηςel
dc.typebachelorThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International