Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΛιαργκόβας, Παναγιώτης Γ.el
dc.creatorΤζέλλου, Ελένηel
dc.creatorΧαριτωνίδου, Αικατερίνηel
dc.date.accessioned2015-07-24T12:21:12Z
dc.date.available2015-07-24T12:21:12Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.other2459
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/13219en
dc.description.abstractΗ έννοια της μικρομεσαίας επιχείρησης είναι μια πολυσυζητημένη έννοια από κάθε σκοπιά, οικονομική, πολιτική, κοινωνική. Εκείνο το οποίο είναι αξιοπρόσεκτο στην κατηγορία των ΜΜΕ είναι το μεγάλο πλήθος αυτών σε όλα τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας (πρωτογενής ,δευτερογενής ,τριτογενής παραγωγή). Επομένως η μικρομεσαία επιχείρηση δεν αποτελεί απλά και μόνο ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα μιας υπο-ανάπτηξη χώρας ή αναπτυσσόμενης οικονομίας , αλλά και ένα συνδετικό κρίκο στην όλη δομή της οικονομίας και των ανεπτυγμένων χωρών. Η σημασία της είναι μεγάλη αφού συμβάλλει αποφασιστικά στην κοινωνική εξισορρόπιση, την απασχόληση, τη διατήρηση συνθηκών ανταγωνισμού, την εισαγωγή καινοτομιών και γενικότερα στη δυναμική πρόοδο της ελληνικής οικονομίας . Ωστόσο οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στη χώρα μας καλούνται να ανταποκριθούν σε ένα ρευστότατο περιβάλλον. Σε σχέση με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι ελληνικές ΜΜΕ αντιμετωπίζουν επιπρόσθετα προβλήματα όπως η τεχνολογική υστέρηση, το χαμηλό επίπεδο οργάνωσης, η έλλειψη συνεργασίας με μεγάλες επιχειρήσεις, ενώ ταυτόχρονα δεν είναι εξοπλισμένες για να αναλάβουν τους επιχειρηματικούς κινδύνους που συνεπάγεται η δράστηριοποίηση σε τρίτες ακόμη και γείτονες χώρες. Κατά συνέπεια ο εκσυγχρονισμός των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων είναι όρος επιβίωσης γι αυτές. Παράλληλα με τον ρόλο των μεγάλων επιχειρήσεων ως μοχλού ανάπτυξης μιας οικονομίας ,η ανταγωνιστικότητα των ΜΜΕ της χώρας μας κρίνεται απαραίτητη για τον πλουραλισμό της οικονομίας και της κοινωνίας , σε μακροχρόνια βάση. Ιδιαίτερο είναι το ενδιαφέρον που έχει δείξει η Ευρωπαϊκή Κοινότητα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Η πολιτική που διαμορφώνεται μέσα από αυτό είναι διπλής μορφής : αποτελεί πρώτον μια επέκταση ή καλύτερα μια συμπληρωματική διεύρυνση των κλασικών εθνικών πολιτικών για τις μικρομεσαίες και δεύτερον προωθεί τις αναπτυξιακές προσπάθειες υπέρ του κλάδου αυτού, σε ένα ανώτερο από το κλασικό και παραδοσιακό επίπεδο που οι εθνικές πολιτικές ακολουθούσαν μέχρι σήμερα. Διευρύνει δηλαδή τις εθνικές πολιτικές και δίνει σε αυτές τη νέα επιχειρηματική διάσταση που απαιτούν οι σύγχρονες επιχειρηματικές συνθήκες. Γενικά, η κοινοτική πολιτική είναι ακόμη σε εξέλιξη, βαδίζει παράλληλα με την ευρύτερη βιομηχανική και επιχειρηματική πολιτική και παρουσιάζει ακόμη ορισμένες ελλείψεις και δυσκολίες ολοκλήρωσης, αλλά ταυτόχρονα και σοβαρές ελπίδες για την ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Ενωμένης Ευρώπης .el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ -- ΕΛΛΑΔΑel
dc.subject.otherΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΜΕΤΑΠΟΙΗΤΙΚΕΣ -- ΕΛΛΑΔΑel
dc.titleΟ ρόλος και η σημασία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην οικονομία : η περίπτωση της Ελλάδαςel
dc.typebachelorThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Οικονομικών Επιστημών.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International