Παράγοντες παρακίνησης για επίτευξη στο μάθημα της φυσικής αγωγής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Öffnen
Autor
Μαλλής, ΘεόδωροςSupervisor name
Πατσιαούρας, Αστέριος
Datum
2007Language
el
Schlagwort
Access
free
Zusammenfassung
Σκοπός της εργασίας ήταν να διερευνηθούν τα κίνητρα-παρακίνηση των παιδιών για συμμετοχή
και επίτευξη στο μάθημα της φυσικής αγωγής μαθητών Γυμνασίου. Το δείγμα αποτέλεσαν
συνολικά 152 μαθητές και μαθήτριες γυμνασίου ( αγόρια Ν=61, κορίτσια Ν=91) αστικών και
ημιαστικών περιοχών. Για την αξιολόγηση του επιπέδου παρακίνησης των μαθητών στο μάθημα
της φυσικής αγωγής χρησιμοποιήθηκε το ΑΜΡΕΤ στην ελληνική έκδοση (Patsiaouras et al.,
2004). Το ερωτηματολόγιο περιελάμβανε 64 ερωτήσεις 8 για κάθε παράγοντα. Οι παράγοντες
τους οποίους αξιολογεί το τεστ είναι: α) στρατηγική-μεθόδευση εκμάθησης, β) παράκαμψη
εμποδίων, γ) εργατικότητα-ζήλος, δ)κινητική ικανότητα, ε) αξία-χρησιμότητα της μάθησης, στ)
άγχος για καταστάσεις που προκαλούν στρες, ζ) άγχος αποτυχίας. Επίσης υπάρχει μια κλίμακα
ψεύδους 8 ερωτήσεων που σκοπό έχει να ελέγξει την ακρίβεια των ισχυρισμών των
εξεταζόμενων. Στατιστικά σημαντικές διαφορές διαπιστώθηκαν στους παράγοντες παράκαμψη
εμποδίων, εργατικότητα-ζήλος και σοβαρότητα και κινητική ικανότητα. Φαίνεται ότι τα αγόρια
έχουν καλύτερες κινητικές ικανότητες και χρησιμοποιούν καλύτερη στρατηγική στην
παράκαμψη εμποδίων ενώ παρουσιάζουν μεγαλύτερο ζήλο και σοβαρότητα κατά την εκμάθηση
στη Φυσική Αγωγή σε σχέση με τα κορίτσια.
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.