Καθοδήγηση της συμπεριφοράς του νηπίου στο χώρου του νηπιαγωγείου
Autor
Μπουκοβάλα, ΚασσιανήSupervisor name
Απροσδιόριστο/Unspecified
Fecha
2004Language
el
Access
free
Resumen
Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται μια εμπειρική έρευνα η οποία μελετά τους
τρόπους που χρησιμοποιεί ο παιδαγωγός για να καθοδηγήσει τα παιδιά της προσχολικής
ηλικίας. Τα ερωτήματα που μελετώνται είναι ποικίλα. Πως μπορεί ο νηπιαγωγός να
ενεργήσει τη στιγμή που τα παιδιά διαπληκτίζονται; Όταν ένα παιδί βιώνει το άγχος του
αποχωρισμού τι είναι σωστό να κάνει ο νηπιαγωγός; Πρέπει να το αφήσει μόνο του
εκείνη τη στιγμή ή πρέπει να του πεί κάτι; Αν κάποιο παιδί αρνείται να συμμετάσχει στις
δραστηριότητες πως μπορεί να το κινητοποιήσει χωρίς να το πιέσει; Τέτοιου είδους
ερωτήματα απαντώνται στα πλαίσια της εργασίας. Εκτός όμως από το θεωρητικό μέρος η
εργασία απαρτίζεται και από ερευνητικό μέρος. Η έρευνα διεξήχθη σε νηπιαγωγεία του
Βόλου και διήρκεσε από 20 έως 30 Ιανουάριου 2004. Ο αριθμός των νηπίων που
συμμετείχαν στην έρευνα ανέρχεται στα εκατό και η ηλικία τους κυμαίνεται από 3,5 έως
5 ετών. Το γενικό συμπέρασμα που βρέθηκε από την έρευνα είναι ότι η πλειοψηφία των
νηπιαγωγών δεν καθοδηγεί με τον ορθό τρόπο τα νήπια και μάλιστα αρκετοί είναι οι
παιδαγωγοί που χρησιμοποιούν ανάρμοστες και επιβλαβείς για τα παιδιά μεθόδους.
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.